Geen nieuwe test voor vleugels
Zoals altijd in de Formule 1 is er niet alleen strijd op, maar ook naast de baan. Dit seizoen werd in Maleisië een voorlopig hoogtepunt bereikt toen er een ware rel dreigde rond de flexvleugels. Naar aanleiding daarvan vroeg men zich af of de tests wel afdoende werkten. Volgens de Technische Werkgroep is dit inderdaad het geval. Nadat de FIA het indienen van protesten op Sepang wist te voorkomen door het op een akkoordje te gooien, was de kou uit de lucht. Hoewel het protest zich tegen Ferrari richtte, werd ook McLaren en BMW te kennen gegeven dat ze hun achtervleugel aan moesten passen. Daarna richtte de discussie zich vooral op de manier waarop de doorbuiging van de vleugels wordt getest. Volgens Autosport is er nu besloten dat het niet nodig is om de tests aan te passen.
Woensdag is op de vergaderingen van de Technische Werkgroep, een soort denktank, besloten dat de FIA de situatie voorlopig afdoende onder controle heeft. Ook de teams schoven aan bij de vergadering. Het is niet uitgesloten dat de tests na afloop van het huidige seizoen wel gemodificeerd worden, zodat het uitgesloten is dat teams in de toekomst alsnog van flexibele onderdelen proberen te profiteren.
Verder heeft de FIA besloten om geen gehoor te geven aan het protest dat MF1 Racing en Super Aguri tegen Scuderia Toro Rosso hadden ingediend. Mogelijk hebben ook enkele andere teams hun bezorgdheid over de V10-krachtbron uitgesproken, want er was sprake van dat er nog een tweede brief naar de autosportbond zou volgen. Er is wel besloten om de prestaties van de V10-motor nauwlettend te volgen, zodat er in de toekomst mogelijk wel een strengere restrictie kan worden toegepast.
KVN
Woensdag is op de vergaderingen van de Technische Werkgroep, een soort denktank, besloten dat de FIA de situatie voorlopig afdoende onder controle heeft. Ook de teams schoven aan bij de vergadering. Het is niet uitgesloten dat de tests na afloop van het huidige seizoen wel gemodificeerd worden, zodat het uitgesloten is dat teams in de toekomst alsnog van flexibele onderdelen proberen te profiteren.
Verder heeft de FIA besloten om geen gehoor te geven aan het protest dat MF1 Racing en Super Aguri tegen Scuderia Toro Rosso hadden ingediend. Mogelijk hebben ook enkele andere teams hun bezorgdheid over de V10-krachtbron uitgesproken, want er was sprake van dat er nog een tweede brief naar de autosportbond zou volgen. Er is wel besloten om de prestaties van de V10-motor nauwlettend te volgen, zodat er in de toekomst mogelijk wel een strengere restrictie kan worden toegepast.
KVN