Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Gehate kerbs in laatste twee snelle bochten Red Bull Ring verwijderd
Sjaak Willems
2 juli 2020
De hoge sausagekerbs in bochten 9 en 10 van de Red Bull Ring zorgden vorig jaar voor flinke kostenposten bij meerdere teams door gesneuvelde voorvleugels en vloeren. Wat dat betreft is de dubbele afspraak in Spielberg niet ideaal maar er is reden voor opluchting.
De twee snelle bochten, Rindt en Cashback World geheten, hebben beiden een flinke uitloopstrook en nodigen dan ook uit tot smokkelen. Dat trachtte de wedstrijdleiding vorig jaar tegen te gaan door met de beruchte geel-zwarte worsten de tracklimits af te bakenen.
Lees ook: In beeld: Neem een kijkje in de ‘Corona-paddock’ in Oostenrijk
De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Tijdens de eerste vrije trainingen in 2019 werden er flink wat onderdelen stukgereden: voorvleugels, wielophangingen, vloeren. De auto’s hadden het er zwaar te verduren. Red Bull-teambaas Christian Horner repte zelfs over een schadepost van een kwart miljoen euro, zoveel was er stuk gegaan. De double header op het Alpencircuit boezemde dan ook angst bij onder meer McLaren.
Teambaas Andreas Seidl gaf gisteren nog aan dat “onze voorbereiding op Oostenrijk erom draaide een balans te vinden tussen de auto ontwikkelen en genoeg onderdelen produceren om een intense periode met veel races door te komen”. Ook Mercedes zag al reden tot zorg, of in elk geval aanleiding om voorzichtig te zijn.
Lees ook: Parabolica, aflevering 1: ‘Wees niet verbaasd als papa Latifi Williams binnenkort koopt’
Maar de 10 centimeter hoge boosdoeners zullen verwijderd worden voor de Grands Prix van Oostenrijk en Stiermarken (zoals de tweede aflevering zal heten). Dat bevestigde Red Bull-topman Helmut Marko aan het Duitse Speedweek. “In de afgelopen jaren hebben ze heel veel schade aangericht, niet alleen in de F1 maar ook in de opstapklassen. Wat betreft de veiligheid hebben ze ook niet echt hun werk gedaan.”
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Gerelateerd nieuws
Hamilton spreekt Verstappen tegen: ‘Vooraan rijden is ontzettend saai’
05 september 2024 14:00 - Nieuws
FOTOSERIE: 10 jaar geleden maakte Max Verstappen zijn eerste F1-meters in Japan
02 april 2024 20:30 - Nieuws
F1 te saai? Verstappen tot diep in de nacht aan het gamen voor race in Saoedi-Arabië
10 maart 2024 08:32 - GP Saoedi-Arabië