Geruchten rond Hakkinen
Er circuleerden de laatste week nogal wat vage berichten over een eventuele terugkeer van Mika Hakkinen. Na zijn bezoek aan de finalerace in Brazilië wilde de oud-wereldkampioen wel een weten of hij de 2006 versie van de McLaren nog zou kunnen bevatten. Mika nam plaats in de simulator van McLaren op het hoofdkwartier in Woking en het gerucht was geboren.
Het is wat mij betreft een absolute no-go om Hakkinen terug te zien in Formule 1. Gezien het feit dat eerdere pogingen daartoe slechts heel zelden enige vorm van succes brachten zou het al geen goede beslissing zijn. Alleen Alain Prost had volgens mij een succesvolle terugkeer waarbij hij zijn 4e wereldtitel binnensleepte. En Niki Lauda natuurlijk, in de jaren tachtig. Ook hij veroverde nog een wereldtitel in 1984, zijn derde.
Olivier Panis heeft het weinig gebracht, Nigel Mansell bleek uiteindelijk een te dikke derrière gekregen te hebben om lekker in de McLaren te zitten en van Alexander Wurz moeten we maar zien of hij in 2007 enig potje kan breken. Jacques Villeneuve was bij terugkeer ronduit een drama; bij Renault was hij een veldvuller die uiterst middelmatig presteerde en later bij Sauber was het gewoon helemaal
niets meer. Zelfs zijn unieke punt, zeggen waar het op staat, was hij verloren en hij sprak ongemotiveerd en zeker niet scherp. Waarom zou McLaren Hakkinen terugwillen? Natuurlijk is hij een naam en ster. Maar om nou te zeggen dat hij in het DTM korte metten maakt met de concurrentie… nee dus. Een goede pr-machine buiten de auto is hij al helemaal nooit geweest, ondanks dat er per interview gemiddeld vier woorden meer uit kwamen dan bij Kimi Raikkonen. En de kans dat hij volledig om zijn oren gereden gaat worden door Fernando Alonso is heel groot, zo niet zeker. Hakkinen zou het zelf niet eens moeten willen. Ook voor het geld hoeft hij het niet te doen. De belangrijkste reden voor McLaren om het niet te willen is dat ze Lewis Hamilton binnen de gelederen hebben. Ook hij heeft een vrijwel zekere kans, als ze hem in de auto zetten, om door Alonso in de schaduw gezet wordt. Maar hij kan dat hebben. Het grote publiek zal in eerste instantie niet eens zijn naam kennen, racefans wel, maar heel veel mensen niet. Het zal zijn carrière niet slopen als hij achter Alonso aanrijdend af en toe zijn punten meepakt. Als ze Hakkinen inzetten en hem langs de kant laten staan, dan pas krijgt zijn carrière een knauw. McLaren moet snel kleur bekennen en alles wat ze de afgelopen jaren hebben geïnvesteerd in de carrière van Hamilton nu omzetten in vertrouwen in de 21-jarige Brit. Groeten,
Ollie
niets meer. Zelfs zijn unieke punt, zeggen waar het op staat, was hij verloren en hij sprak ongemotiveerd en zeker niet scherp. Waarom zou McLaren Hakkinen terugwillen? Natuurlijk is hij een naam en ster. Maar om nou te zeggen dat hij in het DTM korte metten maakt met de concurrentie… nee dus. Een goede pr-machine buiten de auto is hij al helemaal nooit geweest, ondanks dat er per interview gemiddeld vier woorden meer uit kwamen dan bij Kimi Raikkonen. En de kans dat hij volledig om zijn oren gereden gaat worden door Fernando Alonso is heel groot, zo niet zeker. Hakkinen zou het zelf niet eens moeten willen. Ook voor het geld hoeft hij het niet te doen. De belangrijkste reden voor McLaren om het niet te willen is dat ze Lewis Hamilton binnen de gelederen hebben. Ook hij heeft een vrijwel zekere kans, als ze hem in de auto zetten, om door Alonso in de schaduw gezet wordt. Maar hij kan dat hebben. Het grote publiek zal in eerste instantie niet eens zijn naam kennen, racefans wel, maar heel veel mensen niet. Het zal zijn carrière niet slopen als hij achter Alonso aanrijdend af en toe zijn punten meepakt. Als ze Hakkinen inzetten en hem langs de kant laten staan, dan pas krijgt zijn carrière een knauw. McLaren moet snel kleur bekennen en alles wat ze de afgelopen jaren hebben geïnvesteerd in de carrière van Hamilton nu omzetten in vertrouwen in de 21-jarige Brit. Groeten,
Ollie
Gerelateerd nieuws
Radiorechten ook naar Viaplay, Mol voortaan te beluisteren via Belgische omweg
01 maart 2023 14:23 - Nieuws
Mol: ‘Als je me nú zou vragen of ik weer vanaf circuit wil werken, zou ik nee zeggen. Gek hè?’
30 juli 2022 09:00 - GP Hongarije
Viaplay kiest voor nieuw presentatieduo: geen rol voor Mol en Plooij
01 december 2021 20:02 - Nieuws