Volgens coureur Timo Glock is het Kinetic Energy Recovery System, dat gemiddeld naar verluidt drie tienden per ronde oplevert, geen prioriteit voor zijn team Marussia.

 

Marussia is samen met HRT het enige team dat geen KERS-module in de auto heeft, nu mede-‘nieuwkomer’ er dit seizoen wel voor heeft gekozen het systeem in de auto te integreren.

 

Waar HRT echter nog de mogelijkheid open laat om later in het jaar een Kinetic Energy Recovery System in de auto in te bouwen, omdat het daar ruimte voor heeft vrijgelaten, heeft Marussia zelfs dat niet gedaan. Hoewel Glock in gesprek met het Duitse persbureau Sports Informations Dienst erkent dat het ‘natuurlijk een nadeel is om geen KERS te hebben’, snapt hij de keuze van zijn team wel.

 

“Onze focus ligt er op het moment namelijk bij om eerst de achterstand die we op aerodynamisch vlak hebben weg te werken”, zo legt de coureur uit. “We moeten qua aerodynamica eerst een goede basis leggen voordat we ons zorgen gaan maken om KERS en mankracht en geld gaan investeren in de paar tienden die dat systeem ons kan opleveren.”