
Foto: Motorsport Images
In eerste instantie wordt dan de virtuele safetycar geactiveerd, op dat moment maakt de top drie een pitstop naar de harde band, maar dat verandert in de echte safetycar omdat de Racing Point niet weg te duwen is. De herstart is geen probleem voor Verstappen, die net als bij de officiële start de Mercedessen achter zich kan houden en weinig druk voelt van Bottas, die het tempo van de Nederlander niet kan bijbenen. Verstappen doet dan net als de Mercedes-coureurs aan bandenmanagement, maar ze hebben allen moeite met de banden aan het einde van de race. Desondanks redt Verstappen het tot aan de finish en hij pakt met een voorsprong van ruim veertien seconden zijn tweede zege van het seizoen, zijn tiende van zijn carrière. “Een simply lovely race”, zo omschrijft hij zijn zege op de boordradio. Bottas en Hamilton gaan mee naar het podium terwijl Albon, die nog dicht in de buurt komt van de derde plaats, twaalf punten pakt met de vierde plek. De strijd om de derde plaats bij de constructeurs wordt spannend gemaakt door Lance Stroll die richting beide McLarens rijdt en Sainz, die ‘onnodig langzaam’ zou hebben gereden in de pitstraat. Dat wordt na afloop van de race onderzocht, maar bij een eventuele tijdstraf van vijf seconden verandert er niks aan de stand: Norris en Sainz pakken achttien punten, Stroll slechts één en dus pakt McLaren in de allerlaatste race de derde plaats bij de constructeurs. (Volledige uitslag onder de foto)

Foto: Motorsport Images