De eerste bocht van het Albert Park Street Circuit is, mede door de DRS-zone ervoor, een van beste inhaalmogelijkheden van de omloop. De promotors overwegen om deze bocht breder te maken, wat het inhalen verder kan vergemakkelijken en de coureurs meer ruimte zou moeten geven om botsingen bij de start te vermijden.

Bocht 9. © Motorsport Images
Tussen bochten 6 en 13 overweegt de organisatie aanpassingen waardoor de coureurs beter zouden moeten kunnen volgen, zodat er meer kans is om aan het einde van de derde DRS-zone, in bocht 13, in te halen. Een van de voorgestelde aanpassingen is het verbreden van bocht 6, de chicane bestaande uit bocht 9 en 10 wordt mogelijk geschrapt om zo een remzone te verwijderen. In bocht 13 overweegt de organisatie dan weer een aanpassing aan de camber. Momenteel is de camber in deze bocht negatief (-2%), er wordt gekeken of een ‘banking’ van 5% het volgen en/of inhalen kan bevorderen. Daarnaast zou de bocht breder gemaakt worden. Pitlane
Door het verbreden van de pitlane zou de maximaal toegestane snelheid in te pitstraat verhoogd kunnen worden van 60 naar 80 kilometer per uur. De organisatie hoopt hiermee strategische opties te creëren waardoor teams kunnen afwijken van de gebruikelijke éénstopper in Australië. Asfalt
Tot slot is er een volledig nieuwe asfaltlaag gepland. Ook de nieuwe ondergrond, die zwaarder zou zijn voor de banden, moet de teams helpen om alternatieve strategieën te overwegen. Lees ook: GP’s van Australië en China uitgesteld, Imola weer op de kalender
