Sutton Images
Daan de Geus
29 december 2017
Haas-coureur Romain Grosjean verwacht dat de teams van Renault en McLaren in 2018 een sprong gaan maken wat de strijd in de middenmoot betreft.
Het Amerikaanse Haas werd in 2017 al geklopt door Renault, met 57 om 47 punten, maar Haas eindigde wel één plekje voor McLaren, dat met 30 punten negende werd in het WK.
Voor 2018 verwacht Grosjean echter dat beide rivaliserende teams een sprong maken, zo vertelt hij de Daily Express. “Renault zit sowieso al voor ons, heeft het momentum nu te pakken en ontwikkelt zich vrij goed”, zegt hij over het Franse fabrieksteam.
Voor McLaren zal de overstap van Honda- naar Renault-motoren voordeel opleveren, denkt Grosjean. “Want ondanks de betrouwbaarheidsproblemen, zitten ze er goed bij qua vermogen.” McLaren zelf beschikt daarnaast over ‘veel middelen en de misschien wel grootste fabriek in de Formule 1’. “Zij zullen volgend jaar dus super sterk zijn.”
“Force India, Williams, wijzelf en Toro Rosso – met hun nieuwe Honda-motor – zijn de vraagtekens”, zegt Grosjean over de teams in de middenmoot. Hij rekent er dus op dat McLaren de middenmoot daadwerkelijk zal ontstijgen en aansluiting zal vinden bij Red Bull, de nummer drie van 2017, met Renault kort achter die twee renstallen. Wat Haas betreft, is de beste aanpak gewoon het eigen werk zo goed mogelijk doen, benadrukt Grosjean. “We weten op welke vlakken we beter moeten worden. Verder moeten we ervoor zorgen dat onze updates, wanneer we die brengen, ook echt functioneren en vooruitgang opleveren.” “We kunnen het ons immers niet veroorloven drie maanden ontwikkelingstijd te verliezen en dan iets te introduceren dat niet doet wat het hoort te doen.”
Vraagtekens en verbeterpunten“Force India, Williams, wijzelf en Toro Rosso – met hun nieuwe Honda-motor – zijn de vraagtekens”, zegt Grosjean over de teams in de middenmoot. Hij rekent er dus op dat McLaren de middenmoot daadwerkelijk zal ontstijgen en aansluiting zal vinden bij Red Bull, de nummer drie van 2017, met Renault kort achter die twee renstallen. Wat Haas betreft, is de beste aanpak gewoon het eigen werk zo goed mogelijk doen, benadrukt Grosjean. “We weten op welke vlakken we beter moeten worden. Verder moeten we ervoor zorgen dat onze updates, wanneer we die brengen, ook echt functioneren en vooruitgang opleveren.” “We kunnen het ons immers niet veroorloven drie maanden ontwikkelingstijd te verliezen en dan iets te introduceren dat niet doet wat het hoort te doen.”
Gerelateerd nieuws
Ferrari geeft toe dat het kostbare ontwikkelingstijd verloor voor de flexi-wings
14 november 2024 13:30 - Nieuws