Haas haalt Rich Energy binnen als titelsponsor
Sutton Images
Nino Stuivenberg
25 oktober 2018
Rich Energy wordt met ingang van het nieuwe Formule 1-seizoen de titelsponsor van Haas. De energiedrankfabrikant heeft een meerjarig contract getekend met het Amerikaanse team.
Met Rich Energy verschijnt naast Red Bull een nieuwe, grote energiedrankfabrikant op het Formule 1-toneel. Haas zal volgend jaar een compleet nieuwe livery kiezen met de kleuren van Rich Energy. De naam van het team wordt bovendien het Rich Energy Haas F1 Team.
Rich Energy deed eerder dit jaar een poging om Force India over te nemen en sponsoren toen dat team in financiële problemen verkeerde. Dat mislukte en dus heeft het Britse merk zijn zinnen gezet op andere teams. Het bedrijf maakte er nooit een geheim van flink te willen investeren in de Formule 1. Met Haas heeft Rich Energy wel een deal weten te sluiten, die vanaf 2019 ingaat.
“Een titelsponsor als Rich Energy is een nieuwe mijlpaal in de ontwikkeling van Haas”, aldus Guenther Steiner, teambaas van Haas. “We verwelkomen hun inzet als organisatie en zijn samen ambitieus om vooruitgang te boeken. We hebben dit seizoen al gezien dat onze drang voor prestaties op de baan zijn vruchten afgeworpen heeft. Ik twijfel er niet aan dat het platform dat we bieden voor Rich Energy leidt tot een resultaat waar we allebei van profiteren.”
“We zijn verheugd dat we de officiële titelsponsor worden van Haas in de Formule 1”, aldus William Storey, eigenaar van Rich Energy. “De Formule 1 is exclusief op zijn eigen wijze. Ons partnerschap met Haas zorgt ervoor dat we een mooie troef hebben om wereldwijd onze marketing op uit te bouwen.”
Rich Energy-eigenaar Storey bracht zondag nog een bezoek aan Austin voor de Grand Prix.
https://twitter.com/rich_energy/status/1054134057716666368