Robert Crone
9 juni 2016
Heineken heeft bevestigd dat het de Formule 1 gaat sponsoren. Het biermerk heeft een overeenkomst bereikt met Formula One Management (FOM). Over tot wanneer de deal loopt of hoeveel geld ermee gemoeid is, doen de beide partijen geen uitspraken.
Volgens berichten op onder meer Autosport.com en Motorsport.com gaat het echter om een overeenkomst die tot ten minste 2020 loopt, en minstens tientallen miljoenen euro’s waard is.
De sponsordeal gaat officieel in vanaf de Grand Prix van Italië, die voortaan te boek staat als de ‘Gran Premio Heineken D’Italia’. Vanaf 2017 is Heineken elk jaar van drie Grands Prix de titelsponsor. Bij een aantal andere races zal het merk ook prominent aanwezig zijn op de reclameborden langs het circuit.
Geen verrassing
Als een verrassing komt de bekendmaking van de sponsorovereenkomst niet. Een paar weken geleden lekte het nieuws over de deal al uit. Onderdeel van die berichtgeving was ook dat Heineken zich naast trackside advertising zou oriënteren op een deal met een Formule 1-team. Dat gerucht heeft de bierbrouwer nu ontkracht: ‘De merknaam Heineken zal niet op de auto’s te zien zijn.’ Wel zet het Amsterdamse bedrijf een campagne op ter bestrijding van rijden onder invloed, die ‘If You Drive, Never Drink’ moet gaan heten. Drievoudig wereldkampioen Jackie Stewart wordt het gezicht van de actie.
Als een verrassing komt de bekendmaking van de sponsorovereenkomst niet. Een paar weken geleden lekte het nieuws over de deal al uit. Onderdeel van die berichtgeving was ook dat Heineken zich naast trackside advertising zou oriënteren op een deal met een Formule 1-team. Dat gerucht heeft de bierbrouwer nu ontkracht: ‘De merknaam Heineken zal niet op de auto’s te zien zijn.’ Wel zet het Amsterdamse bedrijf een campagne op ter bestrijding van rijden onder invloed, die ‘If You Drive, Never Drink’ moet gaan heten. Drievoudig wereldkampioen Jackie Stewart wordt het gezicht van de actie.