Sutton Images
André Venema
11 augustus 2016
De Formule 1 verwelkomde Heineken als partner bij de Grand Prix van Canada, maar als het Nederlandse biermerk zich niet aan hun eigen sponsorregels had gehouden hadden we misschien wel een heus Heineken F1 Team gehad.
Heineken trad een paar maanden geleden bij de Canadese GP officieel toe als sponsor tot de Formule 1, naar verluidt voor een slordige 130 miljoen euro. De bierbrouwer (ook sponsor van de Champions League) stapte af van het aloude adagium ‘aan drank en rijden doen we niet’. Aan individuele sponsoring (de tweede gouden sponsorregel bij Heineken) doet het daarentegen nog steeds niet, hoewel de voorlichtingscampagne met dj Armin van Buuren er wel naar geurt.
Hoe zou de Formule 1-wereld er uit hebben gezien, indien Heineken beide regels had losgelaten? Misschien zoals op deze foto, een ontwerp dat Heineken Nederland vorig jaar onder ogen kreeg met de vraag of het interesse had Formule 1 via sponsoring van een team of individu binnen te stappen. Het antwoord luidde destijds nee. Maar inmiddels is het groen van het biermerk wél zichtbaar… zij het alleen op de boarding.