Red Bull
Daan de Geus
10 januari 2019
Honda houdt voor 2019 vast aan het motorconcept dat het in 2017 introduceerde en in 2018 verder ontwikkelde. Red Bulls Japanse motorleverancier denkt namelijk dat hier nog voldoende rek in zit.
Dat verklaart Toyoharu Tanabe, het hoofd van Honda’s motorprogramma, in gesprek met Motorsport.com. “We kunnen door met het huidige ontwerp en concept. We weten alleen nog niet wat de limiet hiervan precies is.”
Lees ook: Honda breekt met motorpartners Ilmor en AVL
‘Betere betrouwbaarheid en performance‘
Afgelopen jaar heeft Honda ‘de betrouwbaarheid en performance‘ ook al verbeterd van het concept dat in 2017 nog voor zoveel problemen zorgde bij haar vorige partner McLaren, wat tot een breuk tussen dat team en Honda leidde. Dat Honda aanvankelijk zoveel problemen had met het huidige ontwerp komt omdat het 2017-concept compleet anders was dan dat uit 2015, toen het terugkeerde in de Formule 1. Sinds 2018 werkt Honda met Toro Rosso en dit jaar komt Red Bull daar bij. Red Bull heeft het volste vertrouwen in de Japanse fabrikant en sprak eerder haar vreugde uit dat het met de Honda-V6 eindelijk een ‘party mode‘ krijgt. Lees ook: Helmut Marko looft sterke Honda-motor: ‘Wij hebben straks ook een partymode’ Renault gaat radicaal
Honda gaat nu dus het derde jaar met de huidige concept in. Rivaal Renault, dat tot en met 2018 motorleverancier was van Red Bull, maar in 2019 alleen nog het eigen fabrieksteam en McLaren van motoren voorziet, komt komend seizoen juist wel met een nieuw concept. Lees ook: Abiteboul: Renault komt met compleet nieuwe motor in 2019 Mercedes-teambaas Toto Wolff vertelde recentelijk dat zijn team ook ‘een nieuw concept’ heeft. Wolff suggereerde dat daar wat probleempjes mee geweest zouden zijn, al vlakte engineering director Aldo Costa die zorgen gelijk publiekelijk af. Wat Ferrari qua motorconcept doet, is niet bekend.
Dat laatste komt volgens Tanabe omdat het gezien de fase van ontwikkeling van haar motor de grenzen van het concept nog niet heeft verkend. “Maar we denken hoe dan ook niet dat dit concept verkeerd is”, verduidelijk hij. “We denken dat het geschikt is, daarom willen we ermee door en het verder proberen te verbeteren.”
Afgelopen jaar heeft Honda ‘de betrouwbaarheid en performance‘ ook al verbeterd van het concept dat in 2017 nog voor zoveel problemen zorgde bij haar vorige partner McLaren, wat tot een breuk tussen dat team en Honda leidde. Dat Honda aanvankelijk zoveel problemen had met het huidige ontwerp komt omdat het 2017-concept compleet anders was dan dat uit 2015, toen het terugkeerde in de Formule 1. Sinds 2018 werkt Honda met Toro Rosso en dit jaar komt Red Bull daar bij. Red Bull heeft het volste vertrouwen in de Japanse fabrikant en sprak eerder haar vreugde uit dat het met de Honda-V6 eindelijk een ‘party mode‘ krijgt. Lees ook: Helmut Marko looft sterke Honda-motor: ‘Wij hebben straks ook een partymode’ Renault gaat radicaal
Honda gaat nu dus het derde jaar met de huidige concept in. Rivaal Renault, dat tot en met 2018 motorleverancier was van Red Bull, maar in 2019 alleen nog het eigen fabrieksteam en McLaren van motoren voorziet, komt komend seizoen juist wel met een nieuw concept. Lees ook: Abiteboul: Renault komt met compleet nieuwe motor in 2019 Mercedes-teambaas Toto Wolff vertelde recentelijk dat zijn team ook ‘een nieuw concept’ heeft. Wolff suggereerde dat daar wat probleempjes mee geweest zouden zijn, al vlakte engineering director Aldo Costa die zorgen gelijk publiekelijk af. Wat Ferrari qua motorconcept doet, is niet bekend.
Gerelateerd nieuws
Hamilton geeft toe: ‘Ik wilde Mercedes na Brazilië al verlaten’
21 november 2024 14:00 - GP Las Vegas
FIA verbiedt trucje met skid blocks: Nieuwe technische richtlijnen ingevoerd
21 november 2024 12:00 - GP Las Vegas
Helmut Marko vernietigend over GP Las Vegas: ‘Krankzinnige stad’
21 november 2024 08:00 - GP Las Vegas