
Honda-baas Toyoharu Tanabe viert samen met Max de overwinning op het podium in Oostenrijk. Foto: Motorsport Images
Honda introduceerde in Frankrijk nog de Spec 3-motor. Deze upgrade bracht een verbeterde verbrandingsmotor en turbo met zich mee, waardoor de snelheid en betrouwbaarheid iets toenamen. Honda heeft voor dit seizoen altijd rekening gehouden met het scenario dat ze vier motoren zouden gebruiken, in plaats van de maximaal toegestane drie. Lees ook: Weblog: ‘Verstappen verlegt grenzen, Spielberg 2019 was een keerpunt in geschiedenis F1’ Tanabe merkt op dat er een groot verschil zit tussen de prestaties in de kwalificatie en de race. ”In vergelijking met andere teams zien we inderdaad een groter verschil. We liggen nog steeds achter, maar tijdens de race is dat minder dan tijdens de kwalificatie”, aldus de Honda-baas. ”Dat betekent dus dat het de volgende stap is om de kwalificatiemodus te verbeteren, maar dat zal niet makkelijk worden.” Het is nog niet bekend wanneer deze upgrade komt, maar dit zal naar alle waarschijnlijkheid rond de Italiaanse Grand Prix zijn.