Formule1
Eelco den Boer
25 september 2011
Bruno Senna noteerde de hoogste topsnelheid van de dag, maar de Braziliaan was zeker niet de snelste man op de baan. De Renault R31 had moeite met de vele langzame bochten.
“Het was een lastige race”, zegt Senna. “Bij de overschakeling van de superzachte naar de zachte banden blokkeerde ik mijn wielen voor de hairpin en raakte ik de muur. Daarna verloor ik veel tijd en moest ik een extra stop maken. Het had een stuk beter gekund. We moeten ons nu richten op Japan, waar we het potentieel van de R31 hopelijk beter kunnen benutten.
Vitaly Petrov wil de Grand Prix van Singapore liefst zo snel mogelijk vergeten. “Eerst had ik problemen met KERS en daarna had ik problemen met de banden. Omdat ik aan de kant moest voor de koplopers verloor ik bandenspanning.”
“We moeten ons herpakken”, vervolgt de Rus. “We moeten kijken waarom de auto op dit soort circuits niet naar behoren presteert. Dit was niet ons gebruikelijke niveau. De resterende vijf races zouden ons beter moeten liggen.”
Gerelateerd nieuws
FIA dwingt motorleverancier Renault niet om ‘koste wat kost’ in de F1 te blijven
18 november 2024 18:00 - Nieuws
Renault-medewerkers in trek: Red Bull, Ferrari en Audi op jacht naar ervaren F1-ingenieurs
14 oktober 2024 15:45 - Nieuws
Renault-topman verdedigt Formule 1-exit: ‘Alpine zet zichzelf voor schut’
05 oktober 2024 08:00 - Nieuws