Red Bull-teambaas Christian Horner denkt dat het gebruik van klantenauto’s een goede noodoplossing voor de korte termijn kan zijn om de kleine teams tegemoet te komen.
Dat stelt Horner in gesprek met Sky Sports F1, met de Formule 1 die momenteel nadenkt en in discussie is over mogelijkheden om kosten te besparen. De financiële gevolgen van de coronacrisis zijn immers ook in de koningsklasse groot, en met name voor het voortbestaan van een aantal kleinere teams wordt gevreesd. Lees ook: Zak Brown (McLaren): ‘Ik zie twee of zelfs vier teams verdwijnen als we niet ingrijpen’ Een strenge budget cap is daarbij één van de maatregelen die wordt besproken, al zou er nogal wat verschil bestaan tussen wat de grote jongens (Mercedes, Ferrari, Red Bull) redelijk vinden, en de rest. Een alternatieve oplossing, zo stelt Horner echter, zou zijn om de renstallen die dat willen de ontwikkelingskosten uit handen te nemen door ze klantenauto’s van de topteams te laten kopen.
Alpha Tauri-voorloper Toro Rosso zette in 2006 feitelijk een klantenauto van Red Bull in.

Red Bull-teambaas Christian Horner denkt dat klantenauto’s een geschikte noodgreep zouden zijn.