HRT blijft zich langzaam maar zeker verbeteren. In de vrije trainingen bleven de auto’s binnen de 107-procentregel.

 

Tijdens de eerste twee vrije trainingen voor de Grand Prix van Maleisië stonden beide HRT-coureurs achteraan het veld. Karthikeyan had in de eerste sessie nog problemen met de hydraulica, maar in de middag kwam zowel de Indiër als Pedro de la Rosa veel aan rijden toe, wat overigens voor het eerst met gebruik van DRS gebeurde.

 

Karthikeyan was zijn teamgenoot tot twee keer toe de baas en is redelijk tevreden: “Aan het begin van dag kwamen we wat problemen tegen die we ook in Australië al hadden. Toen we die eenmaal verholpen hadden, voelde de auto wezenlijk anders dan in Melbourne. Het is voor ons belangrijk dat we binnen de 107-procentregel zitten. Het weekend in Maleisië is altijd zwaar en dus zullen we hard moeten blijven werken. Met name de koeling blijft voor ons een punt van aandacht.”

 

Pedro de la Rosa, in beide sessies laatste, is desondanks tevreden. “DRS werkt en onze stuurbekrachtiging is verbeterd ten opzichte van vorige week. Al met de al maken we zeker stappen vooruit. Ik kon naarmate de sessies vorderde steeds meer uit de auto halen. Er is nog genoeg werk te doen, maar ik denk dat we goed zijn begonnen”, aldus de Spanjaard.