Hülkenberg brengt Di Resta in problemen
Formule1
Eelco den Boer
24 juni 2011
Met een crash in de ochtendsessie bewees Nico Hülkenberg niet alleen zichzelf geen goede dienst, hij bracht ook Paul di Resta in een lastig parket.
Hülkenberg reed als derde rijder van Force India namelijk in de auto van de Schotse debutant. “Bij het aanremmen voor bocht twaalf blokkeerde de achterkant. Het gebeurde zo snel, zo’n 300 kilometer per uur, dat ik geen kans had om te reageren en de auto op te vangen. Het spijt me zeer voor het team en ik heb mijn excuses aangeboden bij Paul.” Di Resta kon pas aan het eind van de middagsessie nog een paar ronden rijden in de gerepareerde bolide. “Een onfortuinlijke situatie”, noemt hij het zelf. “Ik kon alleen maar afwachten tot de auto klaar was. De monteurs hebben geweldig werk geleverd, maar ik kon slechts drie geklokte ronden rijden. Ik heb dus veel werk te doen morgen om de achterstand in te halen.” Afgezien van zijn persoonlijke sores, beleefde Adrian Sutil een positievere dag. “We hebben veel werk verricht en de nieuwe aerodynamische onderdelen geëvalueerd. Zoals gebruikelijk heb ik ’s middags beide bandensoorten getest. De zachte banden waren erg constant en de slijtage viel mee, dus die komen in de race waarschijnlijk het beste tot hun recht.”
Hülkenberg reed als derde rijder van Force India namelijk in de auto van de Schotse debutant. “Bij het aanremmen voor bocht twaalf blokkeerde de achterkant. Het gebeurde zo snel, zo’n 300 kilometer per uur, dat ik geen kans had om te reageren en de auto op te vangen. Het spijt me zeer voor het team en ik heb mijn excuses aangeboden bij Paul.” Di Resta kon pas aan het eind van de middagsessie nog een paar ronden rijden in de gerepareerde bolide. “Een onfortuinlijke situatie”, noemt hij het zelf. “Ik kon alleen maar afwachten tot de auto klaar was. De monteurs hebben geweldig werk geleverd, maar ik kon slechts drie geklokte ronden rijden. Ik heb dus veel werk te doen morgen om de achterstand in te halen.” Afgezien van zijn persoonlijke sores, beleefde Adrian Sutil een positievere dag. “We hebben veel werk verricht en de nieuwe aerodynamische onderdelen geëvalueerd. Zoals gebruikelijk heb ik ’s middags beide bandensoorten getest. De zachte banden waren erg constant en de slijtage viel mee, dus die komen in de race waarschijnlijk het beste tot hun recht.”
Gerelateerd nieuws
Otmar Szafnauer moest salarissen uit eigen zak betalen: ‘Dat ging om miljoenen’
08 oktober 2024 14:00 - Nieuws
Haas verschijnt in Austin met upgrades, speciale racepakken en een echte Amerikaanse livery
17 oktober 2023 11:57 - GP Verenigde Staten
Haas F1 verrast met de contractverlenging van Magnussen, ook Hülkenberg blijft
24 augustus 2023 10:34 - Nieuws