Sutton Images
Jan van der Burgt
3 april 2016
Kevin Magnussen was nadat hij gedwongen vanuit de pitstraat moest starten veroordeeld tot een inhaalrace. Van een race was voor teamgenoot Palmer geen sprake.
Jolyon Palmer stuurde zijn Renault-bolide al aan het eind van de opwarmronde de pits in. Daarmee kwam er een eind aan zijn race voordat die überhaupt was gestart. Palmer vermoedt een hydraulische probleem: “Het team onderzoekt het. Tot aan de laatste bocht van de opwarmronde leek er niets aan de hand, maar toen moest ik toch echt naar binnen.”
“Ik keek heel erg uit naar mijn tweede Grand Prix-start, maar het mocht niet zo zijn. Het spreekt voor zich dat ik zeer teleurgesteld ben. Ik denk namelijk ook dat er een mooi resultaat in had gezeten. Maar goed, dit soort dingen kan gebeuren. Ik wil dit weekend snel achter me laten en me focussen op China.”
Magnussen
Terwijl Palmer de pitstraat in reed, stuurde Kevin Magnussen zijn bolide naar het einde van de pitlane voor zijn start. Hij had op vrijdag immers geen gehoor gegeven aan de opdracht zijn auto te laten wegen, met deze straf tot gevolg. Wat volgde was een redelijke inhaalrace. “Vanuit de pitstraat starten vraagt natuurlijk om heel andere strategische benadering van de race”, opent Magnussen zijn terugblik op de race. “Uiteindelijk denk ik dat we het maximale uit de auto hebben gehaald en en passant vocht ik enkele vermakelijke duels uit.” “Het is frustrerend dat we zo dicht bij de punten zaten. Die hadden we vrijwel zeker gescoord als ik niet vanuit de pits had hoeven starten. Wat wel bemoedigend is, is dat het team goed heeft gewerkt dit weekend en dat de auto redelijk presteert. Ik denk dat er nog meer in de pijplijn zit, dus we hebben alle reden tot optimisme.”
Terwijl Palmer de pitstraat in reed, stuurde Kevin Magnussen zijn bolide naar het einde van de pitlane voor zijn start. Hij had op vrijdag immers geen gehoor gegeven aan de opdracht zijn auto te laten wegen, met deze straf tot gevolg. Wat volgde was een redelijke inhaalrace. “Vanuit de pitstraat starten vraagt natuurlijk om heel andere strategische benadering van de race”, opent Magnussen zijn terugblik op de race. “Uiteindelijk denk ik dat we het maximale uit de auto hebben gehaald en en passant vocht ik enkele vermakelijke duels uit.” “Het is frustrerend dat we zo dicht bij de punten zaten. Die hadden we vrijwel zeker gescoord als ik niet vanuit de pits had hoeven starten. Wat wel bemoedigend is, is dat het team goed heeft gewerkt dit weekend en dat de auto redelijk presteert. Ik denk dat er nog meer in de pijplijn zit, dus we hebben alle reden tot optimisme.”
Gerelateerd nieuws
Renault-medewerkers in trek: Red Bull, Ferrari en Audi op jacht naar ervaren F1-ingenieurs
14 oktober 2024 15:45 - Nieuws
Renault-topman verdedigt Formule 1-exit: ‘Alpine zet zichzelf voor schut’
05 oktober 2024 08:00 - Nieuws
Officieel: Renault stopt met productie Formule 1-motoren, Alpine wordt klantenteam
30 september 2024 18:00 - Nieuws