Liuzzi crashte in de derde vrije training en zijn auto was niet op tijd gerepareerd. Karthikeyan werd gehinderd door een probleem aan de achterophanging en kwam in de kwalificatie eveneens niet in actie. De Indiase Formule 1-coureur vindt het wel terecht dat hij en zijn teamgenoot gewoon mogen starten.
“Het was een teleurstellende dag”, meende hij echter ook. “Het was niet verantwoord om te rijden. We moesten daarom wat aanpassen aan de ophanging, maar dat had tot gevolg dat we niet in de kwalificatie konden rijden. We zouden ons, net als in de vorige vier races, makkelijk hebben gekwalificeerd. Daar twijfel ik niet aan. De stewards namen dus een goede beslissing.”
In de derde vrije training reden Karthikeyan en Liuzzi immers tijden die binnen de 107-procentsregel vielen. Ook de Italiaan is blij met de FIA. “Zaterdag was een moeilijke dag vanwege het ongeluk in de eerste bocht in de ochtendtraining. Sinds donderdag heb ik heel veel moeite om de juiste balans in de auto te vinden. De achterkant breekt telkens uit”, aldus Liuzzi.
“De FIA bewees verstandig te zijn omdat we sinds de Australische Grand Prix telkens binnen de 107 procent zitten. Het wordt een moeilijke race omdat ik problemen heb met de balans in de auto, maar in Monaco weet je nooit wat er kan gebeuren.”