Eelco den Boer
15 april 2016
Kevin Magnussen kwam vandaag niet verder dan een paar installatieronden. Een gebroken ophanging zorgde voor een vroegtijdig einde van zijn trainingsdag.
“De ophanging brak en daardoor klapte ook de band”, vertelt Magnussen. “Ik kon de auto redelijk eenvoudig onder controle houden. Ik zat gelukkig niet middenin een bocht, maar reed rechtdoor en dus was het een kwestie van gas terugnemen.”
Terwijl Renault het probleem onderzocht en probeerde op te lossen, moest Magnussen de tweede training noodgedwongen toekijken. “Dit belooft niet het normale weekend te worden waar ik zo op had gehoopt”, verzucht Magnussen, die in Australië en Bahrein ook al met veel problemen te kampen had.
“De installatieronden waren best nuttig, maar ik moet nog veel leren over de baan en de auto. Morgen zou het kunnen regenen, terwijl de race waarschijnlijk droog zal zijn, dus maakt het niet eenvoudiger, maar we komen er vast wel uit.”
Bij Jolyon Palmer ging het beter, met een zeventiende en vijftiende plaats als klassering in de vrije trainingen. “We hebben ons programma grotendeels doorlopen en veel progressie geboekt”, stelt hij. “Aan het begin van de dag was er erg weinig grip, maar naarmate er meer rubber op de baan komt, gaan de rondetijden snel omlaag.”
Gerelateerd nieuws
Renault-medewerkers in trek: Red Bull, Ferrari en Audi op jacht naar ervaren F1-ingenieurs
14 oktober 2024 15:45 - Nieuws
Renault-topman verdedigt Formule 1-exit: ‘Alpine zet zichzelf voor schut’
05 oktober 2024 08:00 - Nieuws
Officieel: Renault stopt met productie Formule 1-motoren, Alpine wordt klantenteam
30 september 2024 18:00 - Nieuws