
Het had weinig gescheeld of Kvyat had de pitmuur vol geraakt.

Kvyat crashte hard in de kwalificatie.
Kvyat wil verder nog wel kwijt dat hij de hoge kerbstones die er in de voorlaatste bocht ogenschijnlijk voor zorgden dat zijn achterwielophanging het begaf, gevaarlijk vindt. “Een muur zou nog veiliger zijn dan die kerbstones”, spreekt Kvyat woorden die qua strekking gelijk zijn aan die van Max Verstappen, nadat die zijn voorwielophanging vrijdag op andere hoge kerbstones stuk reed. Kvyat vindt dat de wedstrijdleiding wel wat aan de kerbs mag doen: “Ze hebben een fout gemaakt en moeten dat toegeven. Dat er dit weekend vier teams zijn die last hebben gehad van problemen met de ophanging, laat wel zien dat er iets anders dan deze kerbstones bedacht moet worden.” Volgens de Rus heeft de wedstrijdleiding ook aangegeven dat er niet voor elke bocht strikte track limits gelden: “De ene bocht wel, de ander niet. Duidelijker wordt het er niet op.” Dat coureurs de grens van de baan daardoor opzoeken, is volgens hem niet meer dan normaal: “Dat doen we altijd.”