Charles Leclerc zegt dat Ferrari in Mexico mogelijk net als in Rusland bij de start een tactiek zal gebruiken voor de slipstream. Mocht dat het geval zijn, dan zullen de coureurs dit keer wel de teamorders volgen, stelt hij. De Monegask zal daarnaast rustiger aan doen bij de start na de vroege crash met Max Verstappen in Japan.

In Rusland vertrok Leclerc vanaf pole, maar Sebastian Vettel had een betere start en profiteerde van de slipstream op het lange rechte stuk naar bocht 2. Vettel haalde Leclerc in, maar de Duitser gaf de leiding daarna niet terug aan Leclerc, tot ongenoegen van de Monegask. Volgens Leclerc bestaat de mogelijkheid dat Ferrari opnieuw een tactiek gaat gebruiken in Mexico, maar dan zal er wel gehoor worden gegeven aan de teamorders.

”We moeten allereerst allebei goede posities behalen bij de kwalificatie en dan zien we wel hoe het loopt”, zegt Leclerc tegen Racefans.net. ”Maar we hebben nog geen plan besproken. We zullen doen wat het team ons oplegt.”

Lees ook: Afstellingscollege: ‘Mexico is het grootste compromis van het jaar’

In Japan kwam Leclerc al snel na de start in aanraking met Max Verstappen. Beide coureurs liepen daardoor schade op en Verstappen viel zelfs uit door de schade aan zijn vloer. Leclerc is van plan om voortaan rustiger aan te doen bij de start.

”Het was onnodig om in de eerste bocht al zoveel risico te nemen. Ik verloor daardoor een flink aantal punten. Het was zonde en onnodig. Ik weet niet of ik het anders had gedaan als we terug in de tijd konden gaan, het was een lastige situatie. Ik maakte een fout en dat is het wel. Ik zal ervan leren door de volgende keer bij de start voorzichtiger te zijn”, aldus Leclerc.

Lees ook: Leclerc: ‘Vragen over legaliteit Ferrari-motor puur om team te destabiliseren’

Foto: Motorsport Images