Liberty Media: Perspresentaties auto’s moeten grootser
Sutton Images
Chantal Boezaard
28 juni 2017
Formule 1-eigenaar Liberty Media wil de perspresentaties van de nieuwe auto’s volgend jaar compleet anders aanpakken. Het mediabedrijf wil deze toegankelijker maken voor fans.
Op dit moment worden alle auto’s door de teams apart gepresenteerd, op verschillende dagen. De presentaties zijn doorgaans alleen toegankelijk voor genodigden en pers, maar hier wil Liberty Media verandering in brengen.
Vanaf 2018 wil de nieuwe eigenaar radicale veranderingen doorvoeren om de fans meer te betrekken bij de sport. Eén van de oplossingen hiervoor is, volgens het mediabedrijf, de perspresentaties openstellen voor fans.
Auto, Motor und Sport meldt dat Liberty Media van plan daarom een voorstel bij de teams neer wil leggen om alle auto’s tegelijk te presenteren, aan de vooravond van de tests die plaatsvinden op het Circuit de Barcelona-Catalunya. Het is de bedoeling daar een show van te maken die voor iedereen kosteloos toegankelijk is.
De tegenwoordig vaak gebruikte manier van presenteren – waarbij veel teams voor de online-route kiezen, via verbindingen die vaak niet goed werken – is Liberty Media namelijk een doorn in het oog.