Haas-coureur Kevin Magnussen vindt het spijtig dat Renault-topman Cyril Abiteboul hem nog een verbale trap na heeft gegeven, na zijn vertrek bij Renault.
Magnussen kwam in 2016 uit voor Renault, maar aan het eind van het seizoen werd duidelijk dat de samenwerking tussen de Deen en het Franse team geen vervolg zou krijgen. Renault bood hem een nieuwe deal voor één jaar aan, maar Magnussen bedankte daarvoor. Er sprak volgens hem weinig vertrouwen uit, dus nam hij de wijk naar Haas.
Sinds het vertrek van Magnussen, heeft Renaults
managing director Cyril Abiteboul duidelijk laten merken dan hij niet rouwig is om diens exit. Abiteboul liet aan
Auto Hebdo weten teleurgesteld te zijn in Magnussens prestaties en vond dat hij zich gedurende het seizoen niet genoeg ontwikkelde en te vaak achter excuses verschool.
In reactie daarop vertelt Magnussen nu aan
Sky Sports F1 dat hij het jammer vindt dat zijn vertrek bij Renault op een soort publieke scheiding is uitgelopen. “Als Cyril zijn onvrede zo publiekelijk uit wil spreken, is dat zijn recht. Ik vind het echter beter om, als je ongelukkig met iets bent, dat gewoon met de persoon in kwestie te bespreken en onderling te houden.”
“Hij heeft dat echter niet gedaan en ik kan er verder niets aan doen dat hij niet happy met mij is”, zegt Magnussen, die weerspreekt dat hij zich bij Renault achter excuses verschool. “Dat is natuurlijk ook wel makkelijk om over iemand te zeggen”, vindt de Deen, die aangeeft dat Abiteboul het niet echt kon waarderen dat hij intern klare taal heeft gesproken.
“Ik heb duidelijk mijn mening gegeven over bepaalde zaken. Cyril was daar niet gelukkig mee”, weet Magnussen, die wel publiekelijk heeft uitgesproken dat
de bestuurssituatie bij Renault onduidelijk was. Sinds het vertrek van Magnussen bij Renault heeft ook
teambaas Frédéric Vasseur het team verlaten. Magnussen zelf denkt daarbij dat hij bij Haas
beter op z’n plek zit dan bij Renault en, eerder, McLaren.
“Ik heb wel gezien dat over veel middelen beschikken niet alles zegt. Je kunt nog zoveel mensen in dienst hebben, maar als ze niet goed samenwerken, heb je er niks aan. Uiteindelijk gaat het erom dat de kern van een team goed staat. Dat zie je bij Haas, dat echt als raceteam wordt opgebouwd. Je kunt niet zomaar allemaal mensen strikken en hopen dat het werkt. Het is interessant dat verschil te zien.”
Magnussen heeft het toch leuk gehad bij Renault in 2016. Er werken volgens hem veel goede mensen. “Er waren er maar een paar waar ik het niet goed mee kon vinden.”