“Ik ben absoluut tevreden met onze recente prestaties”, zegt Mallya. “Dat was precies wat ons team nodig had. Natuurlijk hoopten we met twee auto’s in de punten te rijden, maar in ieder geval heeft er steeds één gescoord. Ik weet niet of het toeval is, maar telkens als er een incident in de eerste ronde is, lijkt een Force India er slachtoffer van te zijn.”
Tijdens de laatste race viel Adrian Sutil uit, maar pakte Paul di Resta vier punten voor zijn achtste plaatsen. Daarmee passeerde Force India naaste rivaal Sauber in het WK voor teams. “Het is geweldig om Europa te verlaten op de zesde plaats in het constructeurskampioenschap:, zegt Mallya. “Ons doel voor Monza was om die plek te pakken en daarin zijn we geslaagd.”
Force India moest het voorheen voornamelijk hebben van de snelle circuits, maar kan inmiddels overal aardig uit de voeten. “De technische staf heeft zich erop gericht een auto te ontwikkelen die voor alle circuits geschikt is”, verklaart Mallya. “Dit is waarschijnlijk de auto met de meeste downforce die we ooit hebben gehad. Dat betekent wel dat we op de lange rechte stukken wat hebben moeten inleveren, maar op Spa en Monza ging het nog best goed.”
Mallya kijkt uit naar de komende overzeese races. “Singapore is een opwindende locatie en ik geloof dat het rijden in het donker nog altijd iets extra’s biedt”, aldus de teambaas. “Bovendien is er een grote Indiase gemeenschap in Singapore.”
Daarnaast komt de eerste Indiase Grand Prix in zicht. Mallya twijfelt er niet aan dat het een groot succes wordt. “Het inspectierapport van Charlie Whiting was erg vleiend”, stelt hij. “Ik heb het met trots gelezen. Hij zegt dat alles van hoge kwaliteit is en dat hij geen enkele reden ziet waarom het circuit niet op tijd klaar zou zijn. Volgens de promoters zouden we er morgen al kunnen rijden.”