Jeffrey van der Werf
2 september 2016
Manor-coureurs Pascal Wehrlein en Esteban Ocon hebben goede hoop op een top 10-kwalificatie voor de Grand Prix van Italië.
Beide coureurs geven aan er alle vertrouwen in te hebben dat Q2 wordt gehaald en menen zelfs dat doorstoten naar Q3 geen onwerkelijk scenario is, al was dat in de eerste vrije training nog niet echt te zien, met een achttiende tijd voor Ocon en twintigste plaats voor Wehrlein.
“In Spa werd ik negende in Q1, maar we hadden geen nieuwe supersoft-banden meer voor Q2”, vertelt Wehrlein aan Autosport. “Ik had het gevoel dat ik Q3 kon halen, dus als we hier nog een beetje beter presteren, dan is het zeker mogelijk.”
“Dit weekend hebben we meerdere supersofts meegenomen, dus we bevinden ons in een betere positie. Als we ons dan weten te kwalificeren in de top 10, kan onze hoge topsnelheid op de rechte stukken ons zeker helpen met verdedigen.”
Esteban Ocon geeft wel aan dat hij nog niet optimaal presteert. “Ik moet beter zien te kwalificeren op de supersofts. Tijdens het testen met Renault heb ik ze nooit gebruikt, enkel de softs. Het voelt niet alsof de supersofts veel meer grip hebben dan de softs, maar als je ze op een bepaalde manier gebruikt, win je toch veel tijd”, verklaart de Fransman.
Nieuwe onderdelen
De Manor MRT05 heeft dit seizoen al vaker bewezen een auto te zijn die hoge topsnelheden kan halen, en vanwege de lange rechte stukken leent dit circuit zich dan ook uitstekend voor het team van Manor. Daarnaast brengt Manor nieuwe aerodynamische onderdelen met zich mee naar Monza, die speciaal voor dit circuit zijn ontwikkeld. Zo zijn onder andere twee flaps op de voorvleugel teruggebracht naar één grotere flap.
De Manor MRT05 heeft dit seizoen al vaker bewezen een auto te zijn die hoge topsnelheden kan halen, en vanwege de lange rechte stukken leent dit circuit zich dan ook uitstekend voor het team van Manor. Daarnaast brengt Manor nieuwe aerodynamische onderdelen met zich mee naar Monza, die speciaal voor dit circuit zijn ontwikkeld. Zo zijn onder andere twee flaps op de voorvleugel teruggebracht naar één grotere flap.
Gerelateerd nieuws
Russell en Ocon pleiten voor minder races: ‘Het menselijk lichaam is hier niet voor gemaakt’
28 november 2023 18:30 - GP Abu Dhabi