Wie precies voor en tegen de regels hebben gestemd die het inhalen vanaf 2019 makkelijker moeten maken door de aerodynamica te versimpelen, is niet officieel gecommuniceerd. Red Bull heeft echter publiekelijk aangegeven dat het tegen was, terwijl Mercedes heeft erkend dat het bij de meerderheid hoorde die voor heeft gestemd en de regels er zo door heeft gekregen. Aan Auto, Motor und Sport vertelt Marko daarbij wel te weten waarom Mercedes voor was: “Ze hebben ingestemd omdat ze al aan de max zitten met hun aerodynamische concept. Ze willen daarom weer vanaf nul beginnen, en ze weten ook dat ze ons zo pijn kunnen doen”, verklaart hij, erop zinspelend dat Red Bull het beter voor elkaar heeft qua aerodynamica en juist nog wel verder kan met haar concept.
![](https://www.formule1.nl/app/uploads/2018/05/SUT_Belgian_Grand__1274814-600x399.jpg)
Marko en Wolff: niet de beste vrienden…
De onenigheid over de regels is niet het enige politieke pressiepunt uit Barcelona: Mercedes en Red Bull stonden eveneens tegenover elkaar wat betreft veranderingen die Pirelli aan de banden heeft doorgevoerd. Zowel in Spanje als in de opkomende races in Frankrijk en Engeland wordt gereden met banden met een minder dikke rubberlaag. Een verandering die volgens Marko op wens van Mercedes is doorgevoerd, al counterde Wolff ook dat en liet Red Bulls Max Verstappen zich ontvallen dat het eigenlijk niet uitmaakte.