John Hogan, de man die in grote mate verantwoordelijk is voor sigarettenmerk Marlboro’s decennialange betrokkenheid bij de Formule 1 en bredere autosport, is afgelopen zondag overleden aan de gevolgen van corona.
De in Australië geboren Hogan was in de jaren zeventig een drijvende kracht achter Marlboro’s Formule 1-sponsoring én degene die ervoor zorgde dat Ron Dennis eind jaren zeventig een hoofdrol kreeg bij McLaren na de fusie met Dennis’ Project Four Formule 2-team. De successen stapelden zich daarna al vlot verder op voor de in Marlboro-kleuren gestoken McLaren-formatie.
Hogan in 2001. Grote foto: Hogan in 1995.
Following the sad news of his passing, the plaudits for John Hogan are well deserved. I’d go as far as to say that Marlboro’s sports marketing has never been surpassed; the tools may have changed but the strategy & its implementation were stunning #F1 pic.twitter.com/BRkinEQcB0
— Mark Gallagher (@_markgallagher) January 3, 2021
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
We are all saddened to hear that the incredible John Hogan has passed away. He was a brilliant man who left an indelible mark on the sport. Our thoughts are with all his family and friends.
— F1 Media (@F1Media) January 3, 2021
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."