In gesprek met de Spaanse krant Marca stelt Mateschitz daarbij nu dat hij en de zijnen ‘er nooit echt over hebben nagedacht’ om te stoppen met de Formule 1. “Al hadden we in theorie natuurlijk wel kunnen stoppen”, voegt Mateschitz daar nog wel aan toe. “Zoals wanneer we bijvoorbeeld geen motorleverancier hadden kunnen vinden.” Red Bull heeft de deal met Renault inmiddels zelfs verlengd, terwijl ook B-team Toro Rosso in 2017, na een jaar met oude Ferrari-motoren, weer met motoren van de Franse automaker aan de slag gaat. Verstappen
Met de tot TAG Heuer omgedoopte Renault-motoren, heeft Red Bull dit seizoen twee races gewonnen, waarbij één van die zeges op naam staat van de Nederlander Max Verstappen. Over Verstappen is Mateschitz zeer te spreken, zo maakt hij duidelijk in antwoord op de vraag van Marca of de negentienjarige coureur op termijn de nieuwe Ayrton Senna kan worden. “Op basis van zijn talent, mentale kracht en zijn lef achter het stuur: ja. Maar hij moet die snelheid en kracht nu wel eerst over een langere periode van enkele jaren laten zien.” “Niemand weet of dat zal gebeuren, maar wij geloven dat Max het potentieel heeft om dat te doen”, zegt Mateschitz, die – niet specifiek over Verstappen – zegt dat er ‘snel’ weer een Red Bull-kampioen zal zijn.

Mateschitz met Red Bull-teambaas Christian Horner.