Sutton Images
Eelco den Boer
9 februari 2018
McLaren gaat een samenwerking aan met de Amerikaanse computerfabrikant Dell. Volgens McLaren-directeur Zak Brown is het meer dan een ‘traditionele’ sponsorovereenkomst. Naast apparatuur levert Dell ook kennis en data.
“We zijn gelijkgestemde partijen, gedreven door innovatie en ontwikkeling”, verklaart Brown. “Deze samenwerking stelt ons in staat om op het hoogste niveau actief te zijn. Het geeft blijk van onze ambitie om een grote sprong voorwaarts te maken.”
Het gaat daarbij niet alleen om het Formule 1-team van McLaren, dat na drie vruchteloze jaren met Honda is overgestapt naar Renault als motorleverancier, maar ook om McLaren Applied Technologies, dat op diverse fronten werkzaam is.
Hoewel Dell geen titelsponsor is, en zelf ook moeilijke tijden doormaakt, is de deal een belangrijke opsteker voor McLaren. De afgelopen jaren zag de Britse renstal door de tegenvallende resultaten diverse sponsors afhaken. Onder meer ExxonMobil, TAG Heuer en Hugo Boss stapten over naar andere team.
Gerelateerd nieuws
Wolff viert zijn 53ste verjaardag, waar staat hij als teambaas in de ranglijsten?
12 januari 2025 08:00 - Nieuws
Brown veranderde McLaren van ‘Darth Vader’ in ‘Skywalker’: ‘Veel positieve energie’
07 januari 2025 10:00 - Nieuws
Piastri’s opleiding geeft hem één groot voordeel ten opzichte van zijn concurrentie
06 januari 2025 16:00 - Nieuws
McLaren hoopt spanningen tussen ‘twee leeuwen in een kooi’ Norris en Piastri te vermijden
06 januari 2025 12:00 - Nieuws