Het team van Mercedes heeft weersproken dat haar revolutionaire DAS-systeem iets te maken heeft gehad met de lekke banden van Lewis Hamilton en Valtteri Bottas in de slotronden van de Britse Grand Prix.
Bij Bottas ging drie ronden voor het eind van de eerste race op Silvestone zijn linker voorband stuk. De Fin kroop terug naar de pits voor een nieuw setje rubber, maar zag zo wel een tweede plek door zijn vingers glippen. Hij finishte buiten de punten als elfde. Bij teamgenoot Hamilton was het in de slotronde raak, maar hij wist nog op drie wielen winnend over de streep te komen. Gezien Mercedes dit seizoen een uniek stuursysteem gebruikt – DAS, Dual Axis Steering – dat de coureurs in staat stelt al rijdend de sporing van de voorwielen (hoek van voorwielen ten opzichte van elkaar van bovenaf gezien) aan te passen om te helpen met het opwarmen van de banden, riep dit al snel de vraag op of dit een rol speelde. Lees ook: Pirelli: ‘Lekke banden veroorzaakt door lange stints en extreme druk op banden’

Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."