Look at the tyres as he moves the wheel. At first I just assumed it was for driver comfort, but maybe not… #F1Inbox pic.twitter.com/rFJeDyQf4R
— Jordan (@F1_Jordan) February 20, 2020
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Mercedes’ mysterieus stuursysteem
Met het Mercedes-mechanisme, waarbij de banden recht lopen, worden de banden gelijkmatiger opgewarmd. Tegelijk kunnen Hamilton en Bottas toch profiteren van de stabiliteit bij het insturen. Het systeem zou vooral voordelig zijn op circuits met lange rechte stukken. Volgens James Allison, ingenieur van Mercedes, maakt het team zich geen zorgen om de legaliteit van het systeem. “Niet echt”, is althans Allisons antwoord op die vraag. “Het is ook geen nieuws voor de FIA. We spreken er al langere tijd over met ze. De regels zijn duidelijk over wat mag qua stuursystemen. Ik heb er vertrouwen in dat we aan de regels voldoen.” Concurrerende teams zullen zonder twijfel het systeem en de legaliteit ervan onderzoeken, want als we de initiële reacties van engineers bij andere teams moeten geloven, zorgt het nieuwe stuursysteem van Mercedes voor een aanzienlijk voordeel. Lees ook: Sainz onder de indruk: ‘2020-auto’s snelste ooit’
© Motorsport Images