

Daan de Geus
11 augustus 2014
Mercedes-kopstuk Paddy Lowe denkt niet dat de motor alleen de doorslaggevende factor is voor hoe competitief een team is: ‘Het gaat om het totaalpakket’.
Dat verklaart Lowe in gesprek met Autosport, waarbij hij benadrukt dat ‘het erom gaat hoe alle puzzelstukken bij en in elkaar passen’. “De motor, de ophanging, de aerodynamica, het gewicht; dat alles samen bepaalt hoe sterk je auto als totaalpakket is en hoe competitief je bent.”
Wat zijn stelling volgens Lowe verder onderstreept, is dat lang niet elk team met een Mercedes-motor even sterk is. “Dat laat wel zien dat ons chassis ook gewoon heel goed is en dat het om meer draait dan alleen maar de krachtbron.”
Hoewel Lowe wel erkent dat de zwakkere Renault- en Ferrari-motoren debet zijn aan ‘een groot deel van de achterstand’ van rivalen als Red Bull en het Ferrari-fabrieksteam, vindt de Engelsman het lastig in te schatten hoeveel van die achterstand door ‘fundamentele problemen van die krachtbronnen’ wordt veroorzaakt en hoeveel door issues die op korte(re) termijn op te lossen zijn.
“Ik had eigenlijk verwacht dat ze nu al wel wat meer achterstand hadden ingelopen, maar wij weten natuurlijk niet waar ze aan werken en op welke vlakken ze zich proberen te verbeteren, terwijl wij onze auto en motor ook continu zijn blijven verbeteren en onze voorsprong daardoor vooralsnog in stand hebben weten te houden.”
Gerelateerd nieuws

Russell gewaarschuwd: ‘Als Verstappen Red Bull verlaat, staat Wolff klaar om hem op te vangen’
16 april 2025 08:00 - Nieuws

Antonelli, de gedoodverfde Ferrari-coureur? ‘Krijgt een hoofdrol in de Formule 1’
15 april 2025 14:30 - Nieuws

Antonelli dankbaar voor mentor Bottas: ‘Hij mag mijn champagne opdrinken’
15 april 2025 08:00 - Nieuws

Podiumplekken werpen vruchten af: ‘Russell dicht bij nieuw Mercedes-contract’
14 april 2025 18:30 - Nieuws