
De Mercedes-Benz Großer Preis von Deutschland leverde een spektakelstuk op. In een knotsgekke race pakte Verstappen de overwinning in de regen, terwijl Hamilton, Bottas en Leclerc crashten. Foto: Motorsport Images
De Mercedes-teambaas snapt dat het een overduidelijke waarde heeft voor het bedrijf, maar benadrukt dat Mercedes niet betrokken wilde zijn bij het aandringen op de Grand Prix van Duitsland. ”Allereerst vind ik het echt bemoedigend dat er zoveel interesse is om een race te organiseren. Liberty heeft het grote probleem dat er meer vraag dan aanbod is. En dat is goed, ook voor de teams, omdat we fundamenteel een groot deel van het prijzengeld delen”, aldus Wolff. ”Daar wil ik het bij laten,” vervolgt de Oostenrijker, ”omdat het aan Chase en zijn team is om te bepalen waar we naartoe gaan. Voor ons is de Duitse Grand Prix belangrijk, omdat Daimler een Duits bedrijf is en we hebben daar veel familie en vrienden, maar het zijn onze zaken niet. We kunnen hen aanmoedigen om de Duitse Grand Prix te overwegen, maar het is uiteindelijk aan Chase om dat te bepalen.” De kalender voor 2020 lijkt op een recordaantal van 22 races af te stevenen. Dankzij het verlengen van het contract met Engeland en Mexico, en naar alle waarschijnlijkheid ook Italië en Spanje, lijkt Duitsland de afvaller te zijn. Lees ook: Contract Silverstone met vijf jaar verlengd