Jan van der Burgt
21 mei 2015
Roberto Merhi maakte het zichzelf en zijn team niet gemakkelijk door in de tweede vrije training de muur op te zoeken, maar is desondanks redelijk tevreden. Hij is sneller dan Will Stevens.
Will Stevens is over het algemeen gesproken de snellere van de twee Manor-coureurs, maar vandaag moest hij toezien hoe teamgenoot Merhi een snellere tijd liet noteren. Het spreekt echter in zijn voordeel dat hij, in tegenstelling tot zijn teamgenoot, de auto wél uit de muur wist te houden.
“Het is geen slecht begin van het weekend”, doet Stevens zijn verhaal. “De dag begon prima, maar in de middag werden we allemaal gehinderd door regenval. Daardoor kom je niet echt verder, dus ik denk dat er nog heel veel te verbeteren valt, zeker wat betreft de afstelling van de auto.”
Will Stevens heeft vorig jaar goed opgelet toen Jules Bianchi namens Marussia punten scoorde. Hij weet dan ook dat als het team iets wil klaarspelen, de Grand Prix van Monaco wellicht de enige kans is, hoe klein die ook mag zijn: “Hier kan zoveel gebeuren. We zullen klaarstaan om alle verrassingen in ons voordeel te benutten.”
Merhi
Voorwaarde voor een door Stevens geschetst scenario is dat je wel moet blijven rijden. Roberto Merhi slaagde daar op donderdagmiddag niet in. Bij het uitkomen van de tunnel verloor hij de controle over de Manor-bolide. Een typische Monaco-crash was het gevolg, met een bak schade aan de voorkant als resultaat. “De eerste vrije training was misschien wel mijn beste sessie van het jaar, maar ’s middags verloor ik de auto op een gladde baan”, aldus Merhi. “Het is jammer, maar uiteindelijk hadden we gezien de regen niet heel veel meer kunnen rijden dan dat we nu hebben gedaan. Bovendien hebben we twee dagen de tijd om de auto weer op lappen, dus ik kijk er naar uit om zaterdag verder te gaan met waar we voor mijn crash gebleven waren.”
Voorwaarde voor een door Stevens geschetst scenario is dat je wel moet blijven rijden. Roberto Merhi slaagde daar op donderdagmiddag niet in. Bij het uitkomen van de tunnel verloor hij de controle over de Manor-bolide. Een typische Monaco-crash was het gevolg, met een bak schade aan de voorkant als resultaat. “De eerste vrije training was misschien wel mijn beste sessie van het jaar, maar ’s middags verloor ik de auto op een gladde baan”, aldus Merhi. “Het is jammer, maar uiteindelijk hadden we gezien de regen niet heel veel meer kunnen rijden dan dat we nu hebben gedaan. Bovendien hebben we twee dagen de tijd om de auto weer op lappen, dus ik kijk er naar uit om zaterdag verder te gaan met waar we voor mijn crash gebleven waren.”
Gerelateerd nieuws
Dit zijn volgens Ricciardo de vijf meest onderschatte Formule 1-coureurs
15 april 2020 13:32 - Nieuws