De komende weken zijn cruciaal voor de toekomst van MF1 Racing, zo stelde teambaas Colin Kolles op de Nürburgring. Kolles verklaarde dat de renstal ’op een kruispunt’ staat. De Duitser doet zijn uitspraken in de nieuwste uitgave van FORMULE 1 RaceReport.

,,Gaan we verder of niet, dat is nu de vraag”, zei hij. ,,We kunnen meer dan dit.” Hij verbindt ’persoonlijke consequenties’ aan de keuze. Kolles wacht feitelijk op een kapitaalinjectie. Of die komt van eigenaar Alex Schnaider of van partijen die een minderheidsbelang nemen in MF1 Racing, dat maakt hem niet uit.

MF1 Racing praat ondertussen met de groep investeerders rondom Christijan Albers over een (gedeeltelijke) overname. Eén van hen is ondernemer Michiel Mol (medeoprichter van Lost Boys). Ook ABN Amro praat mee. De bank onderzoekt al tijden of het voor haar aantrekkelijk is om te investeren in de Formule 1. In het verleden waren sponsoruitingen (van dochterondernemingen) te zien bij de Grand Prix van Brazilië. Vandaar de geel/groene curbstones op Interlagos toentertijd.

Wel is inmiddels bekend geworden dat Tony License terugkeert bij het team. License werkte in het verleden voor MF1’s voorganger Jordan, voordat hij vertrok naar Williams. Nu keert hij terug in Silverstone om het team te helpen met tests in de windtunnel. Ook gaat hij assisteren bij de voorbereiding op de windtunnel-update waardoor grotere schaalmodellen kunnen worden getest. Volgens de persvoorlichter van het team mogen er in de nabije toekomst meer aanstellingen van nieuwe personeelsleden worden verwacht.

MF1 Racing is, naast Williams en het in 2008 debuterende Prodrive, nog één van de weinige privéteams op de grid.