Waar het team jarenlang elk dubbeltje moest omdraaien, heeft de verkoop van het team aan het consortium onder leiding van Lawrence Stroll gezorgd voor een ongekende rust en stabiliteit. Technisch directeur Andrew Green vertelt hoe deze verlichting zijn directe weerslag had op het ontwikkelingsproces. “Het ontwerp- en bouwproces is zoveel beter dan voorgaande jaren. Ik kijk er naar uit om de auto in actie te zien. En we kijken al ver voorbij de testversie van de auto. We zijn al aan het plannen wat we meenemen naar de eerste race, wat we mee naar Barcelona nemen en wat we verder willen verbeteren. Dat hebben we in het verleden eigenlijk nooit kunnen doen. En er is met de nieuwe regels nog veel te winnen.” Lees ook: ‘Racing Point haalt gokbedrijf binnen als nieuwe titelsponsor’
Nieuw begin, dezelfde kleur: dit is de nieuwe auto van Racing Point
Sjaak Willems
13 februari 2019
In Toronto heeft Racing Point zijn nieuwe auto gepresenteerd. En goed nieuws: Sportpesa Racing Point F1 Team, zoals het nu officieel heet, heeft er voor gekozen vast te houden aan de overwegend roze kleur. Daar zijn de blauwe tinten van de nieuwe sponsor Sportpesa aan toegevoegd.
“Het roze is in de afgelopen twee jaar al meteen uitgegroeid tot een icoon”, sprak Otmar Szafnauer tijdens de onthullingshow. “Het heeft ons maanden hard werk gekost, het is ongelooflijk spannend om naar Canada te komen en onze nieuwe identiteit te tonen. Het doel op de lange termijn is de top, we zetten alle bouwstenen zijn plek. Het is belangrijk om dit jaar een stap vooruit te zetten aan het begin van een nieuw tijdperk. We willen voor podiumplekken vechten en in de top-4 eindigen.”
Lees ook: Szafnauer verwacht grote stap in 2020 van Racing Point
(Tekst gaat verder onder de foto)
Rust na jarenlange storm
Waar het team jarenlang elk dubbeltje moest omdraaien, heeft de verkoop van het team aan het consortium onder leiding van Lawrence Stroll gezorgd voor een ongekende rust en stabiliteit. Technisch directeur Andrew Green vertelt hoe deze verlichting zijn directe weerslag had op het ontwikkelingsproces. “Het ontwerp- en bouwproces is zoveel beter dan voorgaande jaren. Ik kijk er naar uit om de auto in actie te zien. En we kijken al ver voorbij de testversie van de auto. We zijn al aan het plannen wat we meenemen naar de eerste race, wat we mee naar Barcelona nemen en wat we verder willen verbeteren. Dat hebben we in het verleden eigenlijk nooit kunnen doen. En er is met de nieuwe regels nog veel te winnen.” Lees ook: ‘Racing Point haalt gokbedrijf binnen als nieuwe titelsponsor’
Waar het team jarenlang elk dubbeltje moest omdraaien, heeft de verkoop van het team aan het consortium onder leiding van Lawrence Stroll gezorgd voor een ongekende rust en stabiliteit. Technisch directeur Andrew Green vertelt hoe deze verlichting zijn directe weerslag had op het ontwikkelingsproces. “Het ontwerp- en bouwproces is zoveel beter dan voorgaande jaren. Ik kijk er naar uit om de auto in actie te zien. En we kijken al ver voorbij de testversie van de auto. We zijn al aan het plannen wat we meenemen naar de eerste race, wat we mee naar Barcelona nemen en wat we verder willen verbeteren. Dat hebben we in het verleden eigenlijk nooit kunnen doen. En er is met de nieuwe regels nog veel te winnen.” Lees ook: ‘Racing Point haalt gokbedrijf binnen als nieuwe titelsponsor’