‘Plots was de baan wit!’
En door de lengte bestaat er geen perfect rondje en uiteraard spelen de omstandigheden daarbij ook een rol. “Ik heb weleens op start/finish, waar de zon scheen, te horen gekregen dat het bij Schwedenkreuz hagelde. Ik dacht waar heeft ie het over? Toen kwam ik over de heuvel en was het wit. Alles was wit! Iedereen stond stil en ik stond er middenin. Maar je laat je steeds weer foppen door het circuit, constant. Het is ontzettend moeilijk om een perfect rondje te rijden.” Het is Coronel wel een paar keer gelukt, zo’n perfect rondje. In 2008 deed hij op uitnodiging van Dodge een poging om het record voor fabrieksauto’s te breken, in een Dodge Viper reed hij 7.21.1, een record wat nog jarenlang overeind bleef. In de GT3-versie van de Dodge ondervond hij voor het eerst hoe intimiderend de Nordschleife kan zijn.”Een Viper van Zakspeed, dat zijn echte specialisten. Dat was de grootste shock. een serieus snelle auto dat ik dacht, holy shit. Daar werden we overall tweede mee in 2007, een jaar later reden we nog op kop in de eerste uren. Zo’n brute bak, dat ding vloog gewoon. Flauwe knikjes werden scherpe bochten. Op Flugplats vloog je gewoon met vier wielen los, dat is gewoon eng. Dan moet je vertrouwen krijgen in de auto, daarna moet je meteen rechtsaf. Meteen door, dat zijn wel bijzondere momenten, hoor.”Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Om goed te zijn op de Nordschleife moet je in een bepaalde state of mind zijn. “Je zit in een non-stop trance, anders rijd je je auto plat. Dat kun je alleen bereiken door veel te rijden, veel te oefenen. Als je geen respect hebt, houd je het geen twee rondjes vol. Je moet het absorberen, aanvoelen. Het kan je op elk moment in je kont bijten. Dan kun je nog zo’n stoere autocoureur zijn, dat is geen Bathurst of Le Mans. Dit is de Nordschleife en als je aankomt, maak je een buiging. Het is buiten alle proporties, eigenlijk van de gekke dat dit nog mag.