Adam Cooper
2 november 2013
Mercedes-teambaas Ross Brawn heeft bevestigd dat de spin van Lewis Hamilton in Q3 werd veroorzaakt door een defect aan de wielophanging rechtsachter.
Hamilton was bezig met een sterke ronde toen hij van de baan spinde. Met zijn tijd uit een eerdere run pakte hij alsnog de vierde startpositie. Over de boordradio meldde Hamilton direct dat er volgens hem iets was afgebroken.
“Het was een merkwaardige situatie”, vertelt Brawn. “Want hij was de bocht al door toen hij de macht over het stuur verloor. Nadat de auto terug was in de pits bleek bij een inspectie dat een van de draagarmen was gebroken. Dat verklaart waarom hij spinde.”
Volgens Brawn hoeft Hamilton zich geen zorgen te maken dat het hem in de race opnieuw overkomt. “We kunnen het oplossen”, zegt hij. “ Op dit circuit krijgt de ophanging het zwaar te verduren over de kerbs. We gaan nu de data analyseren om te kijken waar het precies is misgegaan.”
“Het kan aan het specifieke onderdeel liggen, maar ook de manier waarop we met de kerbs omgaan”, vervolgt Brawn. “Maar er is geen groot risico op herhaling morgen. We zouden het binnen de parc ferme-regels moeten kunnen oplossen.”
Brawn verwacht ook niet dat er gesleuteld hoeft te worden aan de bevestiging van de versnellingsbak, wat een gridstraf van vijf plaatsen tot gevolg zou hebben. “Dat is iets wat we moeten nagaan, maar op dit moment lijkt het geen probleem te zijn en hoeven we ons daar geen zorgen om te maken.”
Gerelateerd nieuws
Waarom krijgt Hamilton geen Ferrari-test in Abu Dhabi? ‘Gaat niet werken’
22 november 2024 08:30 - Nieuws
VT1 GP Las Vegas: Weinig grip, snel Mercedes en vijfde plek Verstappen
22 november 2024 04:34 - GP Las Vegas
Hamilton geeft toe: ‘Ik wilde Mercedes na Brazilië al verlaten’
21 november 2024 14:00 - GP Las Vegas
FIA verbiedt trucje met skid blocks: Nieuwe technische richtlijnen ingevoerd
21 november 2024 12:00 - GP Las Vegas