In zijn column ‘Overstuur’ buigt Formule 1-romanticus en schrijver Koen Vergeer zich op voor hem typische wijze over wat hem tijdens, voor en na de raceweekends bezighoudt in de Formule 1. Dit keer bloedt zijn rode, romantische hart voor Ferrari, maar vindt hij het eigenlijk ook ‘eigen schuld, dikke bult’ voor de Scuderia.
Weet je, ik heb geen spatje medelijden met Ferrari. Door de coronacrisis is die geheime schikking tussen de Scuderia en de FIA, inzake Ferrari’s duistere motortrucjes, dit voorjaar discreet onder het tapijt geveegd. Maar het zaakje blijft natuurlijk stinken. Mercedes houdt zich stil, om de sport niet te veel in diskrediet te brengen, vermoed ik. En bij Ferrari houdt men de kaken op elkaar. ‘Er is geen eenduidige overtreding van de regels geconstateerd,’ aldus Binotto. Waarom is er dan een schikking nodig? Een geheime nog wel? Maar de Formule 1 kent zijn eigen karma: sinds de brandstoftoevoer in de Ferrari-motor weer eenduidig wordt gemeten, is het steigerend paard als een kaartenhuis in elkaar gestort. Lees ook: Binotto wil niks kwijt over aantijgingen WolffKeer op keer werd Leclerc te kakken gezet op de Kemmel


Ferrari moet nu naar Monza, voor het volgende pak rammelEn nu moeten ze ook nog naar Monza, voor het volgende pak rammel, en daarna naar Mugello voor de feestelijke duizendste Grand Prix van Ferrari. Ik denk dat ze in Maranello inmiddels blij zijn met die hele coronacrisis, want nu mogen er tenminste geen Tifosi komen, om ze uit te fluiten.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
