Vincent Sondermeijer
11 juni 2016
Voor de zesde keer op rij strandde de kwalificatie voor Jolyon Palmer al in het eerste deel. In Canada scheelde het echter niets, of de Renault-coureur had Q2 wel bereikt.
Vijftien duizendsten van een seconde, zo groot was in Q1 het verschil tussen nummer zeventien Palmer en nummer zestien Romain Grosjean. “Echt helemaal niks!”, zegt de Brit. En misschien had hij Q2 wel kunnen halen, want hij had genoeg brandstof over voor nog een rondje. “Maar jammer genoeg werd de baan een beetje glad.”
Treuren doet Palmer desondanks niet. “Ik ben blij met het rondje dat ik heb gereden, en de auto beviel me vandaag al veel beter.” Zijn crash in Monaco is hij ook nog niet vergeten. “Er liggen hier geen zebrapaden, dus ik ben benieuwd wat er mogelijk is in de race.”
Vroeg klaar
Kevin Magnussen was vroeg klaar in de kwalificatie – wat heet: hij deed niet eens mee. In de ochtendtraining plantte hij zijn Renault hard in de muur. Bij aanvang van de kwalificatie waren de monteurs nog niet klaar met de reparatie van de zwaar beschadigde bolide. “Ik de kwalificatie natuurlijk liever gereden dan bekeken”, zegt Magnussen. “De vochtige omstandigheden verrasten me, en de muren zijn hier weinig vergevingsgezind. Het spijt me voor mijn monteurs, ze hebben flink wat werk voor de boeg. Ik zal mogen alles doen om het goed te maken.”
Kevin Magnussen was vroeg klaar in de kwalificatie – wat heet: hij deed niet eens mee. In de ochtendtraining plantte hij zijn Renault hard in de muur. Bij aanvang van de kwalificatie waren de monteurs nog niet klaar met de reparatie van de zwaar beschadigde bolide. “Ik de kwalificatie natuurlijk liever gereden dan bekeken”, zegt Magnussen. “De vochtige omstandigheden verrasten me, en de muren zijn hier weinig vergevingsgezind. Het spijt me voor mijn monteurs, ze hebben flink wat werk voor de boeg. Ik zal mogen alles doen om het goed te maken.”
Gerelateerd nieuws
FIA dwingt motorleverancier Renault niet om ‘koste wat kost’ in de F1 te blijven
18 november 2024 18:00 - Nieuws
Renault-medewerkers in trek: Red Bull, Ferrari en Audi op jacht naar ervaren F1-ingenieurs
14 oktober 2024 15:45 - Nieuws
Renault-topman verdedigt Formule 1-exit: ‘Alpine zet zichzelf voor schut’
05 oktober 2024 08:00 - Nieuws