Pérez denkt dat spin hem vijfde plaats kostte
Sutton Images
Vincent Sondermeijer
10 juli 2016
Sergio Pérez denkt dat hij de vijfde plaats in de Grand Prix van Groot-Brittannië had kunnen vasthouden als hij niet van de baan was gegleden. Nu haalde Kimi Räikkönen hem in, en werd de Force India-coureur zesde.
Pérez kreeg Räikkönen halverwege de race achter zich aan. Zeven ronden voor de finish stak de Fin hem voorbij. Niet lang daarvoor was hij hevig oversturend van de baan gevlogen in de gladde eerste bocht, waar wel meer coureurs het lastig hadden. “Het is natuurlijk mooi resultaat voor het team”, zegt Pérez. “Maar ik denk dat ik zonder die spin de vijfde plek had kunnen vasthouden.”
Na de spin zaten er flat spots op de banden van Pérez. “Daardoor was de slijtage de rest van de race hoog”, zegt de coureur. “Ik moest hard pushen om Räikkönen achter me te houden. Pas toen hij me voorbij was, kon ik rustig aan doen om de banden te sparen. We moesten een heel lange stint doen op de mediums, maar dat was gezien de slijtage een risico. Gelukkig heeft het nog goed uitgepakt.”
Gefrustreerd
Ook Nico Hülkenberg heeft na de race het gevoel dat er meer in zat dan de zevende plek waarop hij finishte. “Ik ben een beetje gefrustreerd, want het zat me vandaag niet mee.” Vooral de virtual safety car voor het uitvallen van Pascal Wehrlein kwam voor ongelegen, omdat Hülkenbergs concurrenten zonder veel tijdverlies naar de pits konden voor intermediates terwijl hijzelf net was gestopt. “Daarna zat ik rondenlang vast achter Felipe Massa, terwijl ik veel sneller was”, zegt Hülkenberg. “De droge lijn was heel krap en direct ernaast was het nog heel nat. Het was dus niet makkelijk om een inhaalpoging te wagen. Toen iedereen naar droogweerbanden wisselde, werd het leuker. Je moest alleen heel erg uitkijken in bocht een, want daar bleef het asfalt lang vochtig.”
Ook Nico Hülkenberg heeft na de race het gevoel dat er meer in zat dan de zevende plek waarop hij finishte. “Ik ben een beetje gefrustreerd, want het zat me vandaag niet mee.” Vooral de virtual safety car voor het uitvallen van Pascal Wehrlein kwam voor ongelegen, omdat Hülkenbergs concurrenten zonder veel tijdverlies naar de pits konden voor intermediates terwijl hijzelf net was gestopt. “Daarna zat ik rondenlang vast achter Felipe Massa, terwijl ik veel sneller was”, zegt Hülkenberg. “De droge lijn was heel krap en direct ernaast was het nog heel nat. Het was dus niet makkelijk om een inhaalpoging te wagen. Toen iedereen naar droogweerbanden wisselde, werd het leuker. Je moest alleen heel erg uitkijken in bocht een, want daar bleef het asfalt lang vochtig.”
Gerelateerd nieuws
Otmar Szafnauer moest salarissen uit eigen zak betalen: ‘Dat ging om miljoenen’
08 oktober 2024 14:00 - Nieuws
Pérez weet het zeker: Ferrari had ook gewonnen zonder uitvalbeurt Verstappen
24 maart 2024 16:35 - GP Australië