Ferrari trok de achterkant van haar 2015-bolide gedurende het vorige seizoen al een stuk strakker, en aan die filosofie heeft het duidelijk vastgehouden. De achterzijde van de SF16-H lijkt namelijk nog compacter. “We hebben op elk vlak hard gewerkt”, vertelt technisch directeur James Allison. “In 2015 hebben we een stap vooruit gezet en hopelijk levert de nieuwe auto een volgende stap op. Hij is over de gehele lijn beter dan zijn voorganger.” In tegenstelling tot zijn recente voorgangers, heeft de nieuwe Ferrari de pull-rod voorwielophanging echter ingeruild voor push-rods. De sidepods zijn eveneens onder handen genomen, terwijl Ferrari verder hard aan de hybride V6-turbokrachtbron en koeling daarvan heeft gewerkt. Ambitie
Over wat Ferrari verwacht van de SF16-H en coureurs Sebastian Vettel en Kimi Räikkönen, is teambaas Maurizio Arrivabene duidelijk: “Normaal gesproken bepaalt president Sergio Marchionne de doelstelling. Ik denk echter dat we dit jaar meer moeten pushen. We willen graag tot en met het eind om de titel vechten. Makkelijk wordt dat niet, maar we gaan er alles aan doen.” Klik op de afbeeldingen voor grotere versies.