Daan de Geus
25 juni 2016
De laatste races zijn niet best verlopen voor het team van Renault, maar de Frans-Engelse formatie verwacht dat het beter gaat op de Red Bull Ring in Oostenrijk.
Dat het de laatste tijd niet top ging bij Renault, komt volgens technisch directeur Nick Chester omdat ‘we een reeks cicuits hebben aangedaan met vooral langzame bochten’. “En dat is niet waar onze Renault RS16 in uitblinkt.”
“De baan in Oostenrijk zou de RS16 een stuk beter moeten bevallen”, denkt Chester, die van mening is dat de vooruitgang die Renault heeft gemaakt sinds de introductie van de B-specificatie van haar krachtbron bij de Grand Prix van Spanje grotendeels verhuld is gebleven door de banen waarop de laatste tijd geracet is.
Racing director Frédéric Vasseur onderstreept daarbij dat Renault ‘als team ook beter wordt’ en dat het op ‘de meer traditionele circuits waar we nu naartoe gaan’ weer op een beter niveau zal presteren.
Jolyon Palmer, de nog puntloze Engelse coureur, rekent ook op een fijner weekend in Oostenrijk. “De Red Bull Ring is immers een sneller circuit, wat onze auto beter zou moeten liggen”, voert ook hij aan.
Wat volgens Palmer moet helpen het in ieder geval een plezierig weekend te maken, is dat de bandenslijtage ‘erg laag’ is op de baan in Spielberg: “Dus we kunnen de hele race voluit gaan.”
Behalve dat de Red Bull Ring de Renault RS16 beter moet liggen, geldt dit ook voor Kevin Magnussen. “Oostenrijk is meer mijn type land, met veel bergen en frisse lucht”, zegt de Deen. “Ik vind het heerlijk even uit de stad weg te zijn en het circuit in Oostenrijk bevalt me ook goed. Ik heb er erg veel zin in.”
Gerelateerd nieuws
FIA dwingt motorleverancier Renault niet om ‘koste wat kost’ in de F1 te blijven
18 november 2024 18:00 - Nieuws
Renault-medewerkers in trek: Red Bull, Ferrari en Audi op jacht naar ervaren F1-ingenieurs
14 oktober 2024 15:45 - Nieuws
Renault-topman verdedigt Formule 1-exit: ‘Alpine zet zichzelf voor schut’
05 oktober 2024 08:00 - Nieuws