Reacties: De zevende testdag in Barcelona
Racepictures
Daan de Geus
9 maart 2017
De zevende en voorlaatste testdag in Barcelona leverde een voorzichtige Sebastian Vettel op, al maakten zijn tijden in de Ferrari indruk op Lewis Hamilton. Verder zien we een wat verwarde Daniel Ricciardo en strijdbare Stoffel Vandoorne. Een selectie van de reacties.
Een volledig verslag van de testdag lees je hier.
Sebastian Vettel, Ferrari. P1, 1:19.024, 156 ronden.
“Ik denk dat vanochtend duidelijk te zien was dat we sneller waren dan op eerdere testdagen, maar iedereen moet verder maar z’n eigen conclusies trekken. Wij kunnen en moeten ons zeker nog verbeteren. Hoe het onderling zit, zien we in Melbourne wel, al is dat een wat bijzonder circuit. Wat echter wel duidelijk is, is dat Mercedes heel snel is. Zij zijn altijd ’traag’ tijdens de tests, maar weten ook altijd nog veel te vinden voor de races.” Lewis Hamilton, Mercedes. P2, 1:19.352, 52 ronden.
“We hebben in de ochtend wat rondjes gereden met wat minder benzine in de tank, waarbij we iets meer richting een kwalificatiesimulatie gingen. De auto voelde toen goed en dat was leerzaam. Ik denk verder dat Ferrari een stuk sneller is dan ze laten zien. Wie het snelst is, is echter onmogelijk te zeggen. Ferrari zit hoe dan ook heel dicht in de buurt, als ze al niet sneller zijn.” Valtteri Bottas, Mercedes. P8, 1:21.819, 95 ronden.
“Vandaag heb ik een stap gezet wat betreft de set-up, aerodynamica en banden. Natuurlijk wil je altijd meer doen, maar Lewis en ik hebben allebei nog een halve dag. Er is verder niet echt iets waarvan ik zeg: ‘daar wil ik nog aan werken voor we naar Australië gaan’. Ik zou wel graag, net als de andere coureurs, een kwalificatiesimulatie doen met zachte banden, maar daar is geen tijd voor in ons programma.” Daniel Ricciardo, Red Bull. P6, 1:20.824, 128 ronden.
“Bijna 130 rondjes vandaag, dus dat is positief. Het was ook goed een racesimulatie te doen en ervaren hoe dat is met de nieuwe auto’s. Qua performance stonden we er dinsdag goed voor, maar zaten we vandaag wat verder weg. Ik denk dat we onszelf wat in de war hebben gebracht met de set-up. Onze echte pace ligt dichter in de buurt bij die van Mercedes en Ferrari dan wat we tot nog toe hebben laten zien, maar er is ook nog wat werk te doen voor we die kunnen benutten.” Stoffel Vandoorne, McLaren. P7, 1:21.348, 48 ronden.
“Natuurlijk, we hadden graag wat meer ronden gereden, maar het mocht niet zo zijn. Wat het probleem precies was vanochtend, weten we nog niet. Op het circuit voelde ik me verder goed. Hoewel ik graag meer kilometers had gemaakt, voel ik me honderd procent klaar voor de seizoensstart in Melbourne. Als het goed is hebben we dan ook een update die onze problemen de wereld uit moet helpen.”
Daniil Kvyat, Toro Rosso. P4, 1:20.416, 94 ronden.
“Dit was voor mij de eerste dag dit jaar dat ik echt plezier heb gehad! Het was erg fijn veel te kunnen rijden. We hebben performance runs en racesimulaties gedaan en nog wat nieuwe dingen uitgeprobeerd. Belangrijk werk, na hoeveel testtijd we vorige week hebben verloren.” Felipe Massa, Williams. P12, 1:24.443, 80 ronden.
“Als team hebben we vandaag 165 ronden gereden, maar vanwege alle rode vlaggen kwamen we toch niet aan een racesimulatie, inclusief pitstops, toe! We hebben het aantal kilometers dat we wilden afleggen, echter alsnog ruim gehaald. Dat laat wel zien dat de FW40 betrouwbaar is.”
“Ik denk dat vanochtend duidelijk te zien was dat we sneller waren dan op eerdere testdagen, maar iedereen moet verder maar z’n eigen conclusies trekken. Wij kunnen en moeten ons zeker nog verbeteren. Hoe het onderling zit, zien we in Melbourne wel, al is dat een wat bijzonder circuit. Wat echter wel duidelijk is, is dat Mercedes heel snel is. Zij zijn altijd ’traag’ tijdens de tests, maar weten ook altijd nog veel te vinden voor de races.” Lewis Hamilton, Mercedes. P2, 1:19.352, 52 ronden.
“We hebben in de ochtend wat rondjes gereden met wat minder benzine in de tank, waarbij we iets meer richting een kwalificatiesimulatie gingen. De auto voelde toen goed en dat was leerzaam. Ik denk verder dat Ferrari een stuk sneller is dan ze laten zien. Wie het snelst is, is echter onmogelijk te zeggen. Ferrari zit hoe dan ook heel dicht in de buurt, als ze al niet sneller zijn.” Valtteri Bottas, Mercedes. P8, 1:21.819, 95 ronden.
“Vandaag heb ik een stap gezet wat betreft de set-up, aerodynamica en banden. Natuurlijk wil je altijd meer doen, maar Lewis en ik hebben allebei nog een halve dag. Er is verder niet echt iets waarvan ik zeg: ‘daar wil ik nog aan werken voor we naar Australië gaan’. Ik zou wel graag, net als de andere coureurs, een kwalificatiesimulatie doen met zachte banden, maar daar is geen tijd voor in ons programma.” Daniel Ricciardo, Red Bull. P6, 1:20.824, 128 ronden.
“Bijna 130 rondjes vandaag, dus dat is positief. Het was ook goed een racesimulatie te doen en ervaren hoe dat is met de nieuwe auto’s. Qua performance stonden we er dinsdag goed voor, maar zaten we vandaag wat verder weg. Ik denk dat we onszelf wat in de war hebben gebracht met de set-up. Onze echte pace ligt dichter in de buurt bij die van Mercedes en Ferrari dan wat we tot nog toe hebben laten zien, maar er is ook nog wat werk te doen voor we die kunnen benutten.” Stoffel Vandoorne, McLaren. P7, 1:21.348, 48 ronden.
“Natuurlijk, we hadden graag wat meer ronden gereden, maar het mocht niet zo zijn. Wat het probleem precies was vanochtend, weten we nog niet. Op het circuit voelde ik me verder goed. Hoewel ik graag meer kilometers had gemaakt, voel ik me honderd procent klaar voor de seizoensstart in Melbourne. Als het goed is hebben we dan ook een update die onze problemen de wereld uit moet helpen.”
Daniil Kvyat, Toro Rosso. P4, 1:20.416, 94 ronden.
“Dit was voor mij de eerste dag dit jaar dat ik echt plezier heb gehad! Het was erg fijn veel te kunnen rijden. We hebben performance runs en racesimulaties gedaan en nog wat nieuwe dingen uitgeprobeerd. Belangrijk werk, na hoeveel testtijd we vorige week hebben verloren.” Felipe Massa, Williams. P12, 1:24.443, 80 ronden.
“Als team hebben we vandaag 165 ronden gereden, maar vanwege alle rode vlaggen kwamen we toch niet aan een racesimulatie, inclusief pitstops, toe! We hebben het aantal kilometers dat we wilden afleggen, echter alsnog ruim gehaald. Dat laat wel zien dat de FW40 betrouwbaar is.”
Gerelateerd nieuws
Sainz na putdeksel-incident in Las Vegas: ‘Vernoem het rechte stuk maar naar mij’
15 november 2024 15:00 - Nieuws