
Er komen – na de thuisrace in Oostenrijk – twee prima circuits aan voor Red Bull, meent Marko.
Wat volgens Marko in Bakoe echter wel duidelijk is geworden, is dat de Red Bull RB13 als chassis behoorlijk verbeterd is vergeleken met het begin van het jaar. “We reden met zo min mogelijk vleugel, maar zaten alsnog vooraan op het meest bochtige baandeel.” “We hebben dus zeker een stap vooruit gezet met het chassis. Sinds het begin van het seizoen hebben we een seconde gevonden”, meent Marko, volgens wie motorleverancier Renault ook ‘aantoonbare vooruitgang’ heeft gemaakt met de motor. “Twee tienden klinkt niet als veel, maar je merkt het echt.” Het gaat dus de goede kant op en de zege was volgens Marko ook ‘heel belangrijk’ na een stroeve seizoensstart. In de kwalificatie kunnen Mercedes en Ferrari hun motoren nog meer opschroeven dan Red Bull: “Maar langzaam maar zeker komt de snelheid er wel.”

Verstappens auto wordt weggetakeld na zijn uitvallen in Bakoe.
Wat echter wel absoluut nog beter moet, is de betrouwbaarheid, zo benadrukt Marko: “Dat mag duidelijk zijn. Het moet op elk vlak beter. De problemen in Canada en Azerbeidjzan komen voor rekening van Renault, de remproblemen daarvoor in Bahrein vormden een verbeterpunt voor ons.” Max Verstappens uitvalbeurt in Bakoe werd volgens Marko overigens ‘waarschijnlijk’ veroorzaakt door carbononderdelen die de luchthapper(s) van zijn bolide verstopten. “Daardoor raakte de motor oververhit. Net toen we hem binnen wilden halen, vloog de rommel weg en zakte ook de oliedruk ineens weg.”