
Christian Horner geeft toe dat Red Bull even bang was dat Kimi Räikkönen geen derde pitstop zou maken en voor Sebastian Vettel zou kunnen blijven.
Uiteindelijk haalde Lotus de Fin elf ronden voor het einde toch binnen voor een laatste stint op de zachte banden. Räikkönen vroeg zich in de persconferentie na afloop van de race openlijk af of dat wel de juiste keuze was. Ook bij Red Bull waren er twijfels over de te volgen strategie.
“Het was een moeilijke beslissing”, stelt Horner, over het besluit om met Romain Grosjean mee te duiken naar de pits. “De neutralisatie vanwege de eigenwijze Marussia kwam op een lastig moment, omdat het eigenlijk nog te ver was om de race op de harde banden uit te rijden.”
Red Bull koos ervoor om Vettel op een gebruikt setje verder te sturen en een nieuw setje te bewaren voor de laatste stint. “Het was dus ons plan om nog een keer te stoppen, maar we dachten dat Lotus wel eens zou kunnen proberen tot het einde door te gaan.”
“Voor ons was het logisch om Grosjean te volgen, maar het risico was dat Räikkönen door zou kunnen gaan. We probeerden het gat kleiner dan een pitstop te houden. We wisten dat de Lotus erg snel was op de zachte banden, maar gelukkig hield Vettel net genoeg over.”
Gerelateerd nieuws

Waarom Red Bull geen protest indient tegen tijdstraf Verstappen: ‘Geen nieuw bewijs’
21 april 2025 14:00 - GP Saoedi-Arabië

Marko snapt niks van tijdstraf Verstappen: ‘Niemand in de F2 kreeg hier een straf voor’
21 april 2025 08:00 - GP Saoedi-Arabië
Podcast

‘Oscar Piastri racet net zo klinisch als Verstappen’ | Paddockpraat Update
21 april 2025 00:00 - GP Saoedi-Arabië

Verstappen kort van stof over tijdstraf Jeddah: ‘Anders krijg ik een boete’
20 april 2025 22:08 - GP Saoedi-Arabië