Sutton Images
Vincent Sondermeijer
18 juni 2016
De 21e en de 22e startplaats, verder kwamen Renault-coureurs Kevin Magnussen en Jolyon Palmer niet in Bakoe. Hun bolides waren tijdens de kwalificatie hopeloos langzaam.
Het Renault-duo kwam op het lange rechte stuk van het Baku City Circuit ruim 30 kilometer per uur topsnelheid tekort ten opzichte van de snelste auto’s. “We waren simpelweg niet snel genoeg”, constateert Magnussen dan ook. Dat had de Deen in de derde vrije training al door, waarna hij de afstelling van zijn auto wat aanpaste. “Op sommige vlakken werkte dat, op andere niet.”
Al het hele seizoen rijdt Renault rond in de achterhoede, maar de kwalificatie in Bakoe is een voorlopig dieptepunt. “We wisten al dat er dit jaar moeilijke momenten zouden komen, en dit is er absoluut eentje!”, zegt Magnussen. “Maar we hebben een plan voor de toekomst en daar werken we aan. Het zag er vandaag niet goed uit, maar we leren constant.”
Potentieel
Palmer begint de Grand Prix van Europa als allerlaatste. Volgens de Brit had er veel meer in gezeten. “Ik had een heel goede tweede run maar die moest ik onderbreken door gele vlaggen. Helaas verloor ik in mijn laatste vliegende ronde een halve seconde door een fout. En op het rechte stuk had ik geen slipstream. Daar win je normaal ook een paar tienden mee.” “We hebben heel veel potentieel, maar vandaag mocht het niet zo zijn”, vervolgt Palmer. “Het is een moeilijk circuit. Wel heel leuk om te rijden, ik heb het tot nu toe naar mijn zin gehad. Morgen moet het gaan gebeuren, dus laten we zien hoe dat loopt.”
Palmer begint de Grand Prix van Europa als allerlaatste. Volgens de Brit had er veel meer in gezeten. “Ik had een heel goede tweede run maar die moest ik onderbreken door gele vlaggen. Helaas verloor ik in mijn laatste vliegende ronde een halve seconde door een fout. En op het rechte stuk had ik geen slipstream. Daar win je normaal ook een paar tienden mee.” “We hebben heel veel potentieel, maar vandaag mocht het niet zo zijn”, vervolgt Palmer. “Het is een moeilijk circuit. Wel heel leuk om te rijden, ik heb het tot nu toe naar mijn zin gehad. Morgen moet het gaan gebeuren, dus laten we zien hoe dat loopt.”
Gerelateerd nieuws
FIA dwingt motorleverancier Renault niet om ‘koste wat kost’ in de F1 te blijven
18 november 2024 18:00 - Nieuws
Renault-medewerkers in trek: Red Bull, Ferrari en Audi op jacht naar ervaren F1-ingenieurs
14 oktober 2024 15:45 - Nieuws
Renault-topman verdedigt Formule 1-exit: ‘Alpine zet zichzelf voor schut’
05 oktober 2024 08:00 - Nieuws