Sutton Images
Jan van der Burgt
18 maart 2016
Waar de meeste coureurs een beetje klagen over de omstandigheden, prijzen Kevin Magnussen en Jolyon Palmer zich gelukkig dat ze überhaupt deel mochten nemen aan de vrije training.
Kevin Magnussen mocht na iets minder dan een jaar – vorig jaar moest hij in Melbourne nog invallen voor Fernando Alonso – voor het eerst weer als racecoureurs aan de start verschijnen van een Grand Prix-weekend. “Het is geweldig om weer terug te zijn”, luidt dan ook zijn commentaar.
“Mijn dag bestond voornamelijk uit in– en outlaps, maar ik kon het op enig moment niet laten toch een beetje te pushen. Vandaag heeft ons vermoedelijk niks opgeleverd waar we morgen nog iets aan hebben, waardoor ons morgen nog maar heel weinig echte voorbereidingstijd rest, maar ik voorzie geen problemen. Ik heb immers eerder een race-auto bestuurd, ook op dit circuit.”
Palmer
Jolyon Palmer, inmiddels bijna een routinier als het gaat om het rijden van vrije trainingen, maakte voor het eerst kennis met het circuit. “Het is een toffe baan met het karakter van een écht stratencircuit”, aldus de Brit. Palmer reed de veertiende tijd in de ochtendsessie, maar kwam niet tot een geklokte ronde in de tweede vrije training. De eerste dag leverde Palmer naar eigen geen verrassingen op, maar hij is content met hoe het ging op de natte baan: “De auto leek redelijk in balans. Morgen moet er logischerwijs nog veel gebeuren, maar ik kijk uit naar mijn eerste droge ronden op deze baan.”
Jolyon Palmer, inmiddels bijna een routinier als het gaat om het rijden van vrije trainingen, maakte voor het eerst kennis met het circuit. “Het is een toffe baan met het karakter van een écht stratencircuit”, aldus de Brit. Palmer reed de veertiende tijd in de ochtendsessie, maar kwam niet tot een geklokte ronde in de tweede vrije training. De eerste dag leverde Palmer naar eigen geen verrassingen op, maar hij is content met hoe het ging op de natte baan: “De auto leek redelijk in balans. Morgen moet er logischerwijs nog veel gebeuren, maar ik kijk uit naar mijn eerste droge ronden op deze baan.”
Gerelateerd nieuws
FIA dwingt motorleverancier Renault niet om ‘koste wat kost’ in de F1 te blijven
18 november 2024 18:00 - Nieuws
Renault-medewerkers in trek: Red Bull, Ferrari en Audi op jacht naar ervaren F1-ingenieurs
14 oktober 2024 15:45 - Nieuws
Renault-topman verdedigt Formule 1-exit: ‘Alpine zet zichzelf voor schut’
05 oktober 2024 08:00 - Nieuws