Renault niet onder de indruk van kritiek Mateschitz
Formule1
Bouke van den Berg
21 september 2012
Renault is niet van plan de samenwerking met dynamoleverancier Magneti Marelli op te zeggen. Red Bull-baas Dietrich Mateschitz sprak die wens eerder uit.
Sebastian Vettel viel dit jaar twee keer uit met een defecte dynamo. In Valencia gebeurde dit in leidende positie, en ook in Monza liep hij kostbare punten mis. Red Bull-baas Mateschitz zei vervolgens in de Duitse media dat Renault Magneti Marelli, de leverancier van de dynamo, moet vervangen met een andere leverancier. Renault is dat echter niet van plan. “Laat ik vooropstellen dat Dietrich dit ook nooit aan mij heeft gevraagd te doen”, zegt Remi Taffin, de baas van Renault Sport F1 op het circuit. “Als hij het voorstelt is het iets om over te discussiëren. Wij zijn in ieder geval niet van plan de samenwerking met Magneti Marelli op te zeggen.” “Integendeel. Wij werken nauw samen met onze partners om het probleem op te lossen en om nieuwe onderdelen te maken. Marelli werkt goed met ons samen en ze werken sinds de Italiaanse race bij ons in Viry in de fabriek. We maken samen een nieuwe dynamo.” “Dat is de enige manier om op korte termijn het probleem op te lossen. Je moet samen met je klanten en partners aan het probleem werken. Iedereen is bekend met elkaars werkwijze en hoe je de boel in elkaar sleutelt.”
Sebastian Vettel viel dit jaar twee keer uit met een defecte dynamo. In Valencia gebeurde dit in leidende positie, en ook in Monza liep hij kostbare punten mis. Red Bull-baas Mateschitz zei vervolgens in de Duitse media dat Renault Magneti Marelli, de leverancier van de dynamo, moet vervangen met een andere leverancier. Renault is dat echter niet van plan. “Laat ik vooropstellen dat Dietrich dit ook nooit aan mij heeft gevraagd te doen”, zegt Remi Taffin, de baas van Renault Sport F1 op het circuit. “Als hij het voorstelt is het iets om over te discussiëren. Wij zijn in ieder geval niet van plan de samenwerking met Magneti Marelli op te zeggen.” “Integendeel. Wij werken nauw samen met onze partners om het probleem op te lossen en om nieuwe onderdelen te maken. Marelli werkt goed met ons samen en ze werken sinds de Italiaanse race bij ons in Viry in de fabriek. We maken samen een nieuwe dynamo.” “Dat is de enige manier om op korte termijn het probleem op te lossen. Je moet samen met je klanten en partners aan het probleem werken. Iedereen is bekend met elkaars werkwijze en hoe je de boel in elkaar sleutelt.”
Gerelateerd nieuws
Dit zijn de manieren waarop Max Verstappen in Las Vegas wereldkampioen kan worden
21 november 2024 16:12 - GP Las Vegas
FIA verbiedt trucje met skid blocks: Nieuwe technische richtlijnen ingevoerd
21 november 2024 12:00 - GP Las Vegas
Helmut Marko vernietigend over GP Las Vegas: ‘Krankzinnige stad’
21 november 2024 08:00 - GP Las Vegas