Renault niet onder de indruk van kritiek Mateschitz
Formule1
Bouke van den Berg
21 september 2012
Renault is niet van plan de samenwerking met dynamoleverancier Magneti Marelli op te zeggen. Red Bull-baas Dietrich Mateschitz sprak die wens eerder uit.
Sebastian Vettel viel dit jaar twee keer uit met een defecte dynamo. In Valencia gebeurde dit in leidende positie, en ook in Monza liep hij kostbare punten mis. Red Bull-baas Mateschitz zei vervolgens in de Duitse media dat Renault Magneti Marelli, de leverancier van de dynamo, moet vervangen met een andere leverancier. Renault is dat echter niet van plan. “Laat ik vooropstellen dat Dietrich dit ook nooit aan mij heeft gevraagd te doen”, zegt Remi Taffin, de baas van Renault Sport F1 op het circuit. “Als hij het voorstelt is het iets om over te discussiëren. Wij zijn in ieder geval niet van plan de samenwerking met Magneti Marelli op te zeggen.” “Integendeel. Wij werken nauw samen met onze partners om het probleem op te lossen en om nieuwe onderdelen te maken. Marelli werkt goed met ons samen en ze werken sinds de Italiaanse race bij ons in Viry in de fabriek. We maken samen een nieuwe dynamo.” “Dat is de enige manier om op korte termijn het probleem op te lossen. Je moet samen met je klanten en partners aan het probleem werken. Iedereen is bekend met elkaars werkwijze en hoe je de boel in elkaar sleutelt.”
Sebastian Vettel viel dit jaar twee keer uit met een defecte dynamo. In Valencia gebeurde dit in leidende positie, en ook in Monza liep hij kostbare punten mis. Red Bull-baas Mateschitz zei vervolgens in de Duitse media dat Renault Magneti Marelli, de leverancier van de dynamo, moet vervangen met een andere leverancier. Renault is dat echter niet van plan. “Laat ik vooropstellen dat Dietrich dit ook nooit aan mij heeft gevraagd te doen”, zegt Remi Taffin, de baas van Renault Sport F1 op het circuit. “Als hij het voorstelt is het iets om over te discussiëren. Wij zijn in ieder geval niet van plan de samenwerking met Magneti Marelli op te zeggen.” “Integendeel. Wij werken nauw samen met onze partners om het probleem op te lossen en om nieuwe onderdelen te maken. Marelli werkt goed met ons samen en ze werken sinds de Italiaanse race bij ons in Viry in de fabriek. We maken samen een nieuwe dynamo.” “Dat is de enige manier om op korte termijn het probleem op te lossen. Je moet samen met je klanten en partners aan het probleem werken. Iedereen is bekend met elkaars werkwijze en hoe je de boel in elkaar sleutelt.”
Gerelateerd nieuws
‘Red Bull weigerde Tsunoda te laten gaan, ondanks interesse van andere teams’
24 december 2024 08:00 - Nieuws
Marko bekritiseert ‘subjectieve Britse pers’ na titelzege Verstappen
23 december 2024 19:00 - Nieuws
Voormalig Red Bull-coureurs naar Cadillac? ‘Zou me niks verbazen’, zegt Horner
23 december 2024 13:00 - Nieuws
Max Verstappen blikt terug: ‘Er is trammelant in het team geweest, honderd procent’
22 december 2024 16:19 - Nieuws