
Renault-topman Abiteboul. Foto: Sutton Images.
“De nadruk ligt dus heel erg op betrouwbaarheid”, geeft Abiteboul aan. Dit betekent voor het begin van 2018 dat de performance niet wezenlijk verbeterd zal zijn ten opzichte van eind 2017. “Ons doel is in Australië min of meer op het niveau te zitten van eind vorig jaar in Abu Dhabi”, zegt hij. “Qua performance vormt dat een goede basis”, meent de Fransman, die aangeeft dat Renault daarna constant meer vermogen zal brengen. “Zonder dat de betrouwbaarheid daarbij dan onder lijdt.” De volgende motorspecificaties die Renault in 2018 zal brengen, zullen daarbij stappen vooruit opleveren, verklaart de topman. Basis
Abiteboul is er namelijk van overtuigd dat Renault ‘een goed platform’ heeft voor 2018, gezien de beslissingen die het heeft genomen en het testwerk dat het van de winter heeft gedaan. “We hebben op de testbank elf keer zoveel kilometer gedraaid als vorig jaar rond deze tijd”, illustreert hij dat. De Renault-motoren, die door Renaults fabrieksteam en Red Bull en McLaren worden gebruikt, zullen hoe dan ook in een soort spaarstand staan bij de eerst test. “Tijdens deze eerste wintertestweek hoef je dus niet naar rondetijden te kijken. We willen namelijk vooral het nodige controleren. Vanaf de tweede test zullen ze in een meer representatieve stand staan.”